مسکن و ساختمان

ساخت ۲.۵ میلیون متر مسکن در تهران، مجوز گرفت

مرکز آمار ایران در گزارشی از صدور پروانه ساختمانی برای ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران طی تابستان امسال خبر داد.

 مرکز آمار ایران نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در تابستان ١۴٠٠ را منتشر کرد که بر اساس آن کاهش ۹.۶ درصدی واحدهای مسکونیِ پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ٣١.٩ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در تابستان ١۴٠٠ نسبت به تابستان ۱۳۹۹ مشهود است.

بررسی نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در فصل تابستان سال ١۴٠٠ برای دو آیتم تهران و کشور به شرح زیر است:

الف- شهر تهران

در تابستان سال ١۴٠٠، تعداد ١٢‬ هزار و ۴٩٣ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ١٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته‬ (تابستان‬ ۱۳۹۹)‬ ٩.۶ درصد کاهش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٨ واحد بوده که رشد ۱۴.۸ درصدی نسبت به فصل قبل از آن افزایش و افت ۱۲ درصدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری تهران در تابستان ١۴٠٠ بالغ بر ٢۴٨۶ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۱۹.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.۵ درصد افزایش داشته است.

متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره مورد بررسی ١۵۵٣ متر مربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در حدود ۶١٢ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۳۴.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۵.٧ درصد افزایش داشته است.

متوسط مساحت زمین در پروانه‌های احداث ساختمان ٣٨٢ متر مربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در تابستان سال ١۴٠٠، تعداد ٩٣‬ هزار و ۵٧٨ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۹.۵‬ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٣١.٩ درصد کاهش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان ٣.٢ واحد بوده که نسبت به فصل قبل از آن (بهار ۱۴۰۰) رشد ۱۴.۷ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش ۴۰.۱ درصدی داشته است.

متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۶٢١ مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۴۰۰) کاهش ۱۰.۴ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال گذشته (تابستان ۱۳۹۹) کاهش ٢٩.١ درصدی داشته است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در حدود ١٧۴٧٢ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۵۲.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.۵ درصد افزایش داشته است.

متوسط مساحت زمین در پروانه‌های احداث ساختمان ۵٨٩ متر مربع بوده است.

منبع: مهر 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا