دانشنامه ساخت و ساز

نحوه اجرای سقف شیروانی و مزایای آن

سقف های شیروانی دارای مزایای بسیار زیادی هستند که توجه طراحان و معماران را به خود جلب کرده است و این سقف ها امروزه در بسیاری از شهرها به چشم می خورند.

سقف شیروانی یکی از انواع سقف هایی است که برای ساختمان های مختلف به کار می رود که اگر این سقف ها را از زاویه روبه رو نگاه کنیم، به شکل مثلثی است که یک گوشه ی آن به سمت بالا بوده و دارای شیب های متفاوت در طرفین است.

مزایای اجرای سقف شیروانی

سقف های شیروانی دارای مزایای بسیار زیادی هستند که توجه طراحان و معماران را به خود جلب کرده است و این سقف ها امروزه در بسیاری از شهرها به چشم می خورند.

یکی از این مزایا استفاده از این سقف ها کاربرد آن برای انواع ساختمان ها بوده و به همین جهت فرقی نمی کند که برای چه نوع ساختمانی می خواهید سقف شیروانی را اجرا کنید زیرا این سقف مناسب برای انواع ساختمان های اداری ، تجاری ، مسکونی ، ویلایی ، آپارتمان و غیره است.

از جهت زیبایی سقف های شیروانی بسیار خیره کننده هستند و جذابیت بالایی را دارند بنابراین افراد زیادی به دلیل زیبایی از این سقف ها بهره می برند. استفاده از رنگ های شاد و زیبا در این سقف ها می تواند جذابیت یک ساختمان را تکمیل نماید همچنین سقف های شیروانی در طرح های خاص و منحصر به فرد اجرا می شوند و از مصالح گوناگون در جهت زیبایی آنها استفاده می شود.

سقف های شیروانی وزن سبکی دارند و این به دلیل کاهش اندازه های تیر و ستون های آن می باشد بنابراین از بروز مشکلات ناشی از سنگین بودن سقف جلوگیری خواهد کرد.

همچنین از نظر هزینه نیز سقف های شیروانی بسیار به دلیل مصالح به کار رفته در آن به صرفه تر از سقف های مسطح می باشند.

یکی از موارد مهم که برای اجرای سقف های شیروانی در نظر گرفته می شود، مقاومت بالای آن در برابر انواع آب و هوا است. بنابراین در منطقه های بارانی، سقف های شیروانی بیشتر استفاده می شود. مرکز آراز سقف از بهترین مراکز طراح و مجری سقف شیروانی و انواع سقف های شیب دار است که خدماتی بسیار عالی را با کمترین هزینه به شما ارائه می کند. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دلیل استفاده از سقف شیروانی

اجرای سقف شیروانی در مناطق بارانی و سردسیر بسیار مورد توجه قرار گرفته زیرا در این مناطق بارش برف و باران بسیار زیاد بوده و با توجه به اینکه سقف های شیروانی حالت شیبدار دارند ، آب باران و برف از طریق لوله های ناودانی به پایین سرازیر می شود، بنابراین به سقف‌ شیروانی هیچ آسیبی وارد نخواهد شد و سقف سالم می ماند. هزینه اجرای سقف های شیروانی بسیار کمتر از سقف های معمولی بوده و به جهت اینکه مصالح مورد استفاده در این سقف ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است، در نتیجه اجرای این سقف ها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. یکی از اجزای بسیار مهم در هر ساختمانی سقف آن می باشد که به عنوان پوششی برای ساختمان ها در نظر گرفته می‌شود بنابراین اگر سقف از زیبایی بسیار زیادی برخوردار باشد، می تواند تاثیرات زیادی را در نمای ساختمان داشته باشد. سقف شیروانی در کنار تمام مزیت هایی که برای مناطق بارانی و بادخیز در مقابل گرما و سرما دارد، از نظر زیبایی نیز بسیار مورد توجه واقع شده است.

بهترین مجری سقف شیروانی

از عوامل مهم در ساخت ساختمان ها، طراحی و معماری است و با توجه به اینکه در مناطق بارانی از ویلاها استفاده ی زیادی می شود، در جهت زیبایی و کارآیی سقف ویلا، اجرای سقف های شیروانی مورد توجه واقع شده است، همچنین امروزه علاوه بر مناطق بارانی در سایر شهر های کشورمان به ویژه در حومه ی شهر ها ،ساخت ساختمان‌ هایی با سقف های ویلایی بسیار زیاد شده است.

نحوه اجرای سقف شیروانی

سقف شیروانی باید توسط مراکز معتبر و بهترین مجری سقف شیروانی انجام گیرد تا بتوان این سقف ها را به بهترین شکل پیاده سازی کرد. سقف شیروانی دارای زیر سازی بوده که بسیار مهم است و در ابتدا، دور تا دور فضا را با استفاده از پروفیل فلزی و یا چوبی به صورت کلاف ایجاد می کنند. کلاف ایجاد شده باید به اسکلت سازه اتصال داشته باشد و به صورت مقاوم بنا شود تا بتواند در شرایط باد و باران و غیره مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان دهد. پروفیل های استفاده شده در کلاف برای اجرای سقف شیروانی با توجه به ارتفاع آن و قسمت میانی سقف و مصالح پوششی آن و … تعیین می‌شود همچنین این سقف ها باید به شکل صحیحی مهندسی شوند تا بتوان به درستی و به صورت کاملاً اصولی آن را پیاده سازی نمود. کلاف با توجه به نوع سقف شیبدار به صورت یک طرفه ، دوطرفه، چند طرف و غیره ساخته می شود و بر روی محل مورد نظر قرار داده شده و پروفیل های جانبی به پروفیل های اصلی وصل می گردد تا سقف شیبدار ایجاد شود. پس از اتمام زیرسازی در اجرای سقف شیروانی از مصالح مختلف از جمله فلز یا چوب و غیره پوشش اولیه انجام می شود و برای پوشش نهایی نیز انواع مصالح مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی اجرای سقف شیروانی

دوام و ماندگاری بالا

هزینه بسیار مناسب

اجرای طرح های زیبا و خاص

انتخاب مجری سقف شیروانی اهمیت بسیار زیادی در نحوه پیاده سازی آن دارد و امروزه مراکز زیادی در حوزه ی طراحی و اجرای سقف های شیروانی فعالیت دارند 

انواع سقف شیروانی

شینگل

تایل کینگستون

تایل های سفالی

آندولین

آندوویلا

تایل دکرا

آکروتایل

خدمات اجرای سقف شیروانی با بهترین کیفیت

مجری سقف شیروانی با بهره گیری از پرسنل مجرب و مهندسین با تجربه قادر به ارائه خدمات انواع سقف های شیبدار و شیروانی مناسب برای ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، سوله ها و آلاچیق و غیره می باشد. اجرای سقف های شیروانی نیاز به دانش بالا و مهارت و تجربه فراوان در این زمینه را دارد و تنها مراکز تخصصی هستند که می توانند این سقف ها را به شکل استاندارد و طبق اصول اجرا نمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا