دانشنامه ساخت و ساز

استفاده از فناوری ۵G در کسب‌وکارهای ساختمانی

چند سالی است که شرکت بزرگ ساخت و ساز Bouygues روی دیجیتال‌سازی سایت‌های تولیدی خود و انجام آزمایش‌های متعدد برای بهینه‌سازی و تسهیل فعالیت‌های روزمره به سود کارمندان و مشتریان خود کار می‌کند.

تیم‌های Bouygues Construction و Bouygues Telecom در حال حاضر آزمایش‌های امیدوار‌کننده‌ای را با استفاده از فناوری ۵G روی تجهیزات سایت‌های ساختمانی انجام می‌دهند. به عنوان مثال، شبکه اینترنت ۵G این امکان را فراهم می‌آورد تا اطلاعاتی از قبیل هشدارهای هواشناسی، اعلام تاخیر در تحویل، تغییر در برنامه‌ها، اعلام موجودی تجهیزات، محل قرارگیری ماشین‌آلات در سایت و دیگر اطلاعات مربوط به پروژه، به راحتی و همزمان به پرسنل سایت‌های ساختمانی منتقل شود.

تیم‌های تحقیق و توسعه Bouygues Construction با همکاری Bouygues Telecom در حال آزمایش شبکه اینترنت ۵G به عنوان یکی از فناوری‌های ممکن برای انتقال داده‌ها بین جرثقیل‌ها و ایستگاه کنترل از راه دور در سطح زمین  هستند. این نوآوری مزایای متعددی خواهد داشت که از آن قبیل می‌توان به ایمنی بیشتر به لطف کمک‌های مضاعف برای بهبود رانندگی جرثقیل  از قبیل هشدارهای ایمنی، برجسته‌سازی کارگران سایت که در نزدیکی نقطه برخورد بسته یا بار قرار دارند، مکان‌یابی سریع‌تر تجهیزات و…، همچنین اتوماسیون کارهای خاص و بهینه‌سازی برنامه کارکرد جرثقیل اشاره کرد.

آزمایش‌های انجام شده کیفیت بهینه انتقال اطلاعات با فناوری ۵G (پایداری، سرعت و پهنای باند) را نشان می‌دهند و آن را به عنوان گزینه‌ای ممکن برای انتقال داده‌ها و اطلاعات تایید می‌کنند. در نوامبر سال ۲۰۲۰،  شرکت  Bouygues توافق‌نامه همکاری با Lextan، متخصص سیستم‌های رانندگی از راه دور را امضا کرد تا یک برنامه تحقیق و توسعه را در مورد توسعه پردازش تصویر و واقعیت افزوده و رانندگی کمکی ماشین‌های سایت عملیاتی انجام دهد. کلمنت، مدیر تحقیق و توسعه شرکت Bouygues در این باره اظهار کرد: این مراحل آزمایشی برای شناسایی بهترین فناوری‌ها و شروع فرآیند دیجیتالی کردن سایت‌های تولیدی ما ضروری است. در کنار تیم قدرتمند Bouygues  تلکام و شریک خود، Lextan، ما این آزمایش‌ها را در بهترین شرایط ممکن انجام می‌دهیم. نتایج اولیه تایید می‌کند که فناوری ۵G برای کسب و کارهای ساختمانی ما بسیار جذاب و مناسب است. استفان آلایر، مدیر پروژه ۵G در Bouygues  تلکام اظهار کرد ۵G ما را به طور کاملا مشخصی به دوره «اپراتور تقویت شده» سوق می‌دهد. عملکرد و انعطاف‌پذیری اینترنت ۵G امکان بهبود روش انجام عملیات از راه دور را به خوبی فراهم می‌‌آورد و کارآیی و ایمنی بیشتری را به محل سایت می‌بخشد. در سطح جهانی، دیجیتالی‌سازی فرآیندهای ساخت و ساز برای شرکت Bouygues Construction و کل اکوسیستم آن (مشتریان، معماران، دفاتر طراحی، تامین‌کنندگان، پیمانکاران فرعی، اپراتورها) با هدف بهبود کارآیی، پایداری، کیفیت و ایمنی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این شرکت اخیرا توافق‌نامه همکاری را با شرکت Dassault Systèmes، برای توسعه یک پلت‌فرم مدیریت پروژه دیجیتال (۳DExperience) امضا کرده است. در این راستا، انتقال داده‌ها بین شرکا به طور فزاینده‌ای یک مساله استراتژیک خواهد بود که فناوری ارتباطی ۵G قادر به ارائه راه‌حل‌های موثر برای آن خواهد بود.

شرکت Bouygues Construction با ۵۸ هزار کارمند مسوول و متعهد در بیش از ۶۰ کشور جهان، پروژه‌هایی را در بخش‌های ساختمان، کارهای عمرانی و انرژی و خدمات طراحی و ساخت اجرا می‌کند. این گروه که پیشرو در ساخت و ساز پایدار است، «نوآوری مشترک» را ارزش افزوده اصلی خود می‌داند و اطمینان می‌دهد که سلامتی و ایمنی از اولویت‌های اصلی آن است. همچنین این شرکت متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ۳۰ درصد کاهش دهد و طیف گسترده‌ای از محلول‌های کم کربن را به مشتریان خود ارائه دهد. در سال ۲۰۲۰، پروژه‌های ساخت و ساز Bouygues  بالغ بر ۱۲میلیارد یورو درآمد برای این شرکت داشته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا