شهر

ضرورت توجه به ایمنی ساخت و سازها در برابر زلزله

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم توجه به ایمنی ساخت و سازها در برابر زلزله تاکید کرد.

به گزارش صما، مهدی چمران در ابتدای سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سوم دی ماه ولادت حضرت مسیح گفت: حضرت مسیح پیامبر الهی بزرگوار و اولوالعزمی بود که میلاد او را گرامی می داریم و این روزها علاوه بر مسلمین  به پیروان مسیح نیز تبریک می گویم امیدواریم آنچه حضرت عیسی مسیح به آن معتقد بود در تمام دنیا به ویژه پیروان مسیح اجرایی شود. انتظار داریم که پیروان حضرت مسیح از وی بیاموزند و منش او را به کار گیرند.

وی در ادامه به پنجم دی ماه سالروز زلزله بم اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۸۲ زلزله بم که یکی از زلزله های بزرگ بود و کشتار فراوانی داشت به وقوع پیوست زلزله بزرگی که در شهر بم خرابی های بسیاری به بار آورد به شکلی که یک ساختمان دو طبقه با ستونهای بتونی به طور کامل تخریب شده بود و ستونهای آن به زیر زمین رفته در حقیقت زلزله بسیار سخت و شدیدی رخ داده بود.

وی ادامه داد: پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده که امیدواریم درس عبرتی بگیریم و در مقاوم سازی ساختمانها بکوشیم و بدانیم اگر زلزله ای رخ دهد با کسی شوخی ندارد و خرابی های بسیاری به دنبال خواهد داشت. هنوز هم آثار خرابی ها در بم از بین نرفته و آن گونه که باید به حالت عادی بازنگشته است.

وی تاکید کرد: برای همه شهرها و روستاها به ویژه شهرهای بزرگ و تهران که چندین گسل بزرگ در آنها وجود دارد باید از گذشته درس بگیریم و ساخت ساختمانهای بلند مرتبه بر روی گسل‌ها نداشته باشیم هرچند که امروزه در دنیا نیز روی گسل‌ها ساختمان ساخته می شود، اما این کار حساب شده است و با ساختمانهایی که ما می سازیم متفاوت است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر زلزله ای پر قدرت در تهران رخ دهد نمی‌توان پیش بینی کرد چه اتفاقی رخ می دهد، افزود: همان ترافیک و راهبندانی که بر اثر ریزش ساختمانها ایجاد می شود معلوم نیست چه بلایی بر سر مردم می آورد. لذا باید ساختمانها را درست بسازیم.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع چند حادثه ناگوار در هفته گذشته در تهران اشاره کرد و افزود: تصادف قطار تهران – کرج حادثه بزرگی بود که در جلسه امروز یکشنبه با حضور مدیرعامل مترو مورد بررسی خواهد قرار گرفت حادثه دیگر مربوط به آتش سوزی بازار گل محلاتی بود که در جلسه روز سه شنبه با دعوت از معاونت مربوطه این حادثه نیز مورد بررسی خواهد قرار گرفت. در مورد بازار گل محلاتی این حادثه چندین بار است که تکرار می شود و علیرغم هشدارهایی که داده بودیم اما هیچ یک از آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا