یادداشت

آیا از دغدغه‌های سازندگان و معماران در دوره جدید مدیریت شهری کاسته خواهد شد؟

اکنون که در واپسین ماه پاییز ۱۴۰۰ هستیم، با نگاهی اجمالی به گذشته و مرور آنچه گذشت به سادگی می‌توانیم به یاد بیاوریم که چه سال پر دغدغه‌ای را از سر گذراندیم؛ به خصوص در مقوله همه‌گیری کرونا که چندین بار اوج گرفت و متاسفانه جان‌های عزیز بسیاری را از جمع ما ستاند.

این مسئله البته بر کسب و کارها نیز تاثیر منفی فراوان برجای نهاد، با این حال اگرچه جای چندانی برای شادمانی نیست، اما دست کم خوشحالیم که با وجود تعلیق چند باره‌ی همایش‌ها در سراسر کشور توانستیم سومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه ۱ را در هفته پایانی آبان به سرانجام برسانیم.

البته ناگفته نماند که این دوره‌ی رویداد با موضوع ویژه تغییر مدیریت شهری تهران و منطقه یک نیز تقارن پیدا نمود که موجب شد حساسیت‌های ذینفعان صنعت ساختمان نسبت به آن دو چندان شود.

به خصوص که حضور حمیدرضا حاجوی، شهردار جدید منطقه در روز دوم همایش، موجی از اشتیاق را در سازندگان و معماران جهت دیدار با وی و بیان مشکلات، دغدغه‌ها و پیشنهاداتشان در این رویداد برانگیخت.

سازندگان و معماران حاضر در این همایش با بیان مشکلاتی از قبیل بوروکراسی پیچیده و طولانی بودن فرآیند صدور مجوز ساخت و دریافت پایان کار، شیوه‌های نظارت، دشواری دریافت مجوز برای پروژه‌های خاص در منطقه، قوانین مربوط به باغات و برخی دیگر از مهمترین چالش‌ها و دغدغه‌ای خود به بحث پرداختند و در ادامه، حمیدرضا حاجوی به سخنرانی و تبیین رویکرد تیم مدیریت شهری جدید که بر مردم‌محوری و تعامل با سازندگان و معماران تاکید ویژه دارد، پرداخت و ضمن طرح کلی چشم‌اندازهای آتی به نگرانی‌ها و ابهامات مطرح شده در این جلسه پاسخ داد.

باری، بازخوردهای پس از رویداد نشان از رضایتمندی تمامی مشارکت کنندگان در همایش و نمایشگاه جانبی آن داشت که ما را بیش از پیش نسبت به اثرات مثبت حاصل از آن امیدوار نمود و دلگرم‌مان کرد که به یاری خداوند، در سنوات آتی نیز دوباره با توان و تمرکز هر چه بیشتر آن را برگزار نماییم.

و اما در ۲۱ آذرماه جاری، دوباره میزبان سومین همایش نما و پنجمین دوره ساختمان پایدار هستیم که به دلیل تعویق چند باره ناشی از کرونا در هم ادغام شده و تا ۲۳ آذر ادامه خواهد داشت.

دو مقوله نما و ساختمان پایدار چنان که تمامی فرهیختگان این دو حوزه متفق‌القولند از جمله مهمترین دغدغه‌ها و مسائل امروز شهرسازی در کشور ماست که مجتمع رسانه‌ای ساختمان با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران چندین سال است که مصرانه پیگیر آن بوده و خرسندیم که یکی شدن این دو رویداد، فرصتی فراهم کرد تا میزبان جمع بزرگتری از بزرگان و ذینفعان صنعت ساختمان در کنار هم باشیم و امید داریم که همچون سنوات گذشته شاهد دستاوردها و بازخوردهای درخشان این دو رویداد باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا