شرکت ها

استقبالی متفاوت از بهار

سلسله «جشنواره هنر شهری مشهد» از نوروز سال ۱۳۸۷ فضای شهر را به نمایشگاهی بزرگ از آثار هنرمندان ایرانی از مجسمه‌سازان، معماران، طراحان گرافیک محیطی، نقاشان و… تبدیل کرده و بخشی از خاطرات معاصر مشهد را شکل داده است. اکنون در چهاردهمین سال برگزاری جشنواره قرار است میزبانی از آثار هنری در تراز بین‌المللی نیز به تجربه‌های گذشته افزوده شود و فصلی جدید از جلوه‌های هنر شهری در جهانشهر برکت و کرامت آغاز شود.

استقبال متفاوت از بهاربا فراخوان هنرمندان ایران و جهان

جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد میزبان آثاری خواهد بود که به مفاهیم «برکت» و «کرامت» در قالب فضای مفهومی (پاویون)، برای جانمایی در فضاهای عمومی شهر پرداخته باشند و روایت‌گر مصداقی از موضوعات اصلی باشند و مخاطبان را با «داستانی» از یک «سوژه» مشخص مواجه کنند.

توجه به نمادها، عناصر و نشانه‌های هنر اسلامی و ایرانی، جلوه مناسب در میان اغتشاشات بصری شهر و وجود طرح مناسب برای نورپردازی در شب از جمله ویژگی های ظاهری است که در فراخوان درج شده است.

در این دوره از جشنواره برای اجرای آثار برگزیده، بر اساس آنالیز مصالح و ساخت اعلام‌شده در اسناد مسابقه و ارزش‌گذاری کارشناسی با قیمت روز، توافقی میان برگزارکننده و صاحب اثر یا مجری معرفی‌شده از سوی وی امضاء خواهد شد. سقف پرداخت کلیه هزینه‌های اجرایی شامل خرید مصالح، دستمزدهای ساخت و اجرا، تولید آثار محتوایی هنری یا نمایشی، تأمین فضای کارگاهی، حمل‌ونقل، پذیرایی و اسکان عوامل، بیمه و سایر امور اجرایی، مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین علاوه بر هزینه ساخت و اجرا مبالغ ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان حقوق معنوی استفاده از اثر و براساس امتیاز مورد نظر داوران به همه آثار برگزیده پرداخت خواهد شد.

جوایز نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ ، ۴ و جایزه مردمی ۵ هزار دلار به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر شهردار مشهد خواهد بود.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را از ۶ آذر تا پایان روز جمعه ۳ دی ‌ماه ۱۴۰۰ را در پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.artmashhadevent.ir بارگذاری کنند، اعلام آثار برگزیده تا ۱۰ دی از سوی هیات داوران اعلام خواهد شد و رونمایی از آثار در ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ صورت خواهد پذیرفت

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا