شهر

صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

فقدان چارچوب مشخص برای نما، از مهمترین چالش‌های این حوزه است

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به وجود اغتشاش در نما و منظر شهری تهران،ضمن تاکید بر ضرورت تعیین ساختارهای مشخص برای شهروندان در حوزه نمای ساختمانها در عین حال تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم که تولید مسکن توسط بساز بفروشهایی که فاقد تخصص در حوزه شهرسازی و زیبا سازی هستند صورت گیرد.

به گزارش صما، حمیدرضا صارمی ضمن اعلام مطلب فوق در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین درباره نما و منظر شهری تهران گفت: در موضوع سیما و منظر شهری،با توجه به اغتشاشی که در حال حاضر در نمای ساختمانهای شهر تهران وجود دارد، لازم است که در جهت ارتقای کیفیت محیطی گام برداشته شود و تحقق این امر در گرو انجام کار علمی است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: البته این کار علمی باید به گونه ای باشد که هویت شهر تهران و همچنین فرهنگ و معماری ایرانی- اسلامی به صورت توامان در آن دیده شود.

صارمی خاطر نشان ساخت: یکی از مسایل و چالشهای ما در حوزه نمای ساختمانها، فقدان چارچوب مشخص و تعریف شده برای شهروندان است.این در حالی است که باید برای ساماندهی نمای ساختمانها یک چارچوب مشخصی وجود داشته باشد که مردم بتوانند بر اساس آن در این حوزه اقدام کنند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری از جمله دلایل اغتشاش بصری در منظر شهری را ناشی از مداخله بساز بفروشها در حوزه ساخت مسکن ارزیابی کرد و گفت: باید به سمتی برویم که سوداگری از بخش مسکن حذف شود و اجازه ندهیم که ساخت مسکن توسط بساز بفروشهایی که هیچ تخصصی در حوزه شهرسازی و زیباسازی ندارند صورت گیرد.

به گزارش صما صارمی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران به اظهار نظر درباره طولانی بودن زمان صدور پروانه ساختمانی پرداخت و گفت: در حال حاضر میانگین زمان صدور پروانه در شهر تهران در مقایسه با سایر کشورها بسیار طولانی است و باید با برنامه ریزی، شرایط را به سمت کاهش این چرخه پیش ببریم.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تصریح کرد: مطابق قانون، شهرداری ها مکلف هستند، ظرف مدت یک هفته پس از دریافت مدارک لازم و اخذ عوارض، نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کنند. البته این مشکل صرفاً مختص به شهر تهران نیست و میانگین زمان صدور پروانه در سایر شهرهای کشور هم طولانی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا