حمل و نقل

برنامه بی‌ام‌و برای توقف تولید خودروهای بنزینی

این غول خودروسازی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ برنامه‌های الکتریکی سازی خود را با شدت تمام جلو ببرد هرچند این امر می‌تواند تغییر یابد.

سرعت مسابقه خودروسازان در الکتریکی سازی محصولات خود بسیار بالاست. ما حتی ۵ سال پیش هم فکر نمی‌کنیم چنین چیزی اتفاق بیفتد اما خودروسازان بزرگی همچون جنرال موتورز تعهد خود به حذف پیشرانه‌های درون‌سوز را اعلام کرده‌اند. برای مثال این غول خودروسازی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ برنامه‌های الکتریکی سازی خود را با شدت تمام جلو ببرد هرچند این امر می‌تواند تغییر یابد.

البته دولت‌ها به ویژه در اروپا استانداردهای زیست‌محیطی و آلایندگی سخت گیرانه ای را وضع کرده‌اند و به دنبال منع تولید و عرضه خودروهای درون‌سوز هستند اما خب خودروسازان باید خود را برای چنین سناریویی آماده کنند.رویترز می‌گوید اولیور زیپس مدیرعامل ب‌ام‌و هفته پیش اعلام کرده این کمپانی تا سال ۲۰۳۰ آماده هرگونه منع فروش خودروهای درون‌سوز خواهد بود. او گفته است:زیپس جزئیات چندانی را ارائه نکرده اما ب‌ام‌و به شدت برنامه‌های الکتریکی سازی خود را دنبال می‌کند.

ب‌ام‌و i۴ و iX جدید به زودی روانه بازار خواهند شد. البته i۴ همچنان بر پایه پلتفرم CLAR که در مدل‌های درون‌سوز بکار رفته تولید می‌شود. سری ۵ و سری ۷ نیز از همین معماری استفاده می‌کنند اما خب پلتفرم i۴ به‌طور قابل‌توجهی تغییر یافته است. ب‌ام‌و تا سال ۲۰۲۵ پلتفرم خاص خودروهای الکتریکی را تولید نخواهد کرد.البته ب‌ام‌و برخلاف جنرال موتورز و فولکس‌واگن زمان دقیقی برای تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی اعلام نکرده است. این یک تصمیم هوشمندانه است زیرا صنعت خودرو آبستن حوادث گوناگون است.

بهتر است درباره الکتریکی شدن یک برند انعطاف نشان داد و درعین‌حال اهدافی مشترک با رقبا را اعلام کرد. ب‌ام‌و انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰ درصد محصولاتش از نوع الکتریکی شده باشند.طرفداران پر و پا قرص ب‌ام‌و به ویژه آن‌هایی که هنوز درباره الکتریکی‌ها به قطعیت نرسیده‌اند احتمالاً از شنیدن سخنان زیپس خیلی خرسند نیستند. آن‌ها گزینه دیگری ندارند و باید با آینده کنار بیایند.

برنامه بی‌ام‌و برای توقف تولید خودروهای بنزینی

برنامه بی‌ام‌و برای توقف تولید خودروهای بنزینی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا