نظام مهندسی

بررسی مجدد صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام مهندسی تهران

معاون وزیر راه با بیان این‌که صلاحیت نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات نظام مهندسی تهران توسط هیئت نظارت مرکزی بررسی می‌شود، گفت: به‌زودی نتایج این بررسی اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان مجلس به روند تایید صلاحیت نامزدهای نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و تفاوت آن با شهرستان‌ها اعتراض دارند، اظهار کرد: آن چیزی که مشخص است در تمام استان‌ها هیئت نظارت و اجرایی لیست‌هایی را منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: هیئت نظارت مرکزی در نهایت این لیست‌ها را بررسی کرده یا صلاحیت‌ها را تایید می‌کند و اگر لازم باشد اصلاحی در این زمینه صورت بگیرد آنرا به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد: این اتفاق هنوز درباره تهران نیفتاده با توجه به این‌که لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌ نظام مهندسی خیلی دیر از سوی هیئت اجرایی دیر اعلام شد، فرصت بررسی صلاحیت نبوده اما به زودی درباره لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده تصمیم‌گیری و اعلام خواهد شد.

به گزارش صما، دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان این‌که اجرای آیین‌نامه‌های نظام مهندسی در تهران رها شده است گفت: در صورت عدم‌اجرای آیین‌نامه‌ها در بررسی صلاحیت نامزدها، نهادهای نظارتی مجلس به این موضوع وارد خواهند شد.

اقبال شاکری بیان کرد: ما ـ کمیسیون عمران مجلس ـ به‌عنوان یک ناظر فقط می‌خواهیم قوانین بیطرفانه، منصفانه، عادلانه و بدون جهت‌گیری اعمال شود، غیر از این چیزی نمی‌خواهیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و هیئت نظارت مرکزی تقاضا کردیم و گفتیم که “شما اول آمدید یک‌سری اطلاعات دادید و حتی در جلسات اعلام کردید، اگر این مسائل اتفاق افتاده شما حق ندارید آنها را نادیده بگیرید”.

وی بیان کرد: در مکاتبه با معاون وزیر راه و شهرسازی هم نوشتیم با دقت بررسی شود. کسی که تخلف کرده باید با او برخورد شود، تخلف نظام مهندسی است و نمی‌خواهیم فرد متخلف را از حقوق اجتماعی محروم کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: برخورد با تخلف نظام مهندسی باید متناسب با آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها باشد، اعمال قانون کنند، این قابل قبول نیست که در شهرستان‌ها آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها کامل و دقیق انجام شود و دستگاه نظارتی ورود کند اما در تهران رها شود.

شاکری اضافه کرد: حالا اگر هم انجام نشود، آخر کار از نهادهای نظارتی مجلس می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا