مسکن و ساختمان

نگاه و رویکرد فرهنگی و اجتماعی در احداث ساختمان‌ها و بناها در تبریز جدی گرفته شود

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید در احداث ساختمان نگاه و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مود توجه قرار گیرد گفت: باید تلاش کنیم تا شهری برای زندگی انسان‌ها و شهروندان ایجاد کنیم.

به گزارش صما، عباس رنجبر در اجلاس سازندگان و طراحان تبریز که با شعار “نَما، هویت شهر ما” در مرکز همایش‌های بین المللی تبریز برگزار شد با اشاره به اهمیت و تاثیر نمای سازه‌ها و ساختمان‌ها در هویت شهری اظهار داشت: صنعت ساختمان یکی از موثرترین بخش‌ها در هویت تاریخی، فرهنگی و غیره یک شهر است که باید در احداث بناها این هویت بخشی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر نقش صنعت ساختمان در اقتصاد شهری تاکید کرد و گفت: این صنعت می‌تواند موتور محرک اقتصاد باشد چرا که هر جا در صنعت ساختمان شاهد رکود بودیم این رکود به سایر صنوف هم سرایت کرده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه به دلیل گستردگی صنوف وابسته به صنعت ساختمان، رونق با رکود این حوزه در معیشت، اقتصاد و زندگی همه مردم موثر است افزود: ساخت و ساز، معماری و نما در رشد و توسعه و رونق این صنعت موثر است.

وی با اشاره به اینکه هویت یک شهر را نمی‌توان در نما خلاصه کرد ابراز داشت: علی‌رغم اینکه نمای ساختمان‌ها نمود هویت است اما بر‌مبنای سه عنصر، انسان، رفتار و کالبد شهری، نما تنها بخشی از کالبد شهری در هویت موثر است اما یکی از موثرترین‌ها است.

رنجبر با تاکید بر اینکه اگر هویت ایرانی – اسلامی شهر را مورد توجه قرار دهیم، رفتار انسان‌ها موثر بوده و نما به عنوان کالبد شهری می‌تواند معرف هویت یک شهر باشد اضافه کرد: اگر در طراح و سازندگان، پول بیش از هویت مهم باشد، هویت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد لذا اینجاست که رفتار انسان اثر خود را در هویت شهر نشان می‌دهد و تعهد و تعصب اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر احساس مسئولیت نسبت به جامعه ایجاد شود، جنس بنجل را در ساختمان استفاده نمی‌کند، هویت شهری را جدی می‌گیرد و شهر به صورت انسان‌محور رشد می‌کند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید در احداث ساختمان نگاه و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مود توجه قرار گیرد گفت: باید تلاش کنیم تا شهری برای زندگی انسان‌ها و شهرندان ایجاد کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا