مسکن و ساختمان

جزئیات آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین از امروز

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز عرضه بلیت پروازهای اربعین از امروز خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مطابق ویزاهای صادر شده، پروازهای اربعین نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی عرضه خواهد شد.

به گزارش صما، یکی از مشکلات زائران اربعین در روزهای گذشته این بود که چرا با وجود اعلام جزییات پروازهای اربعین از شرایط و پروتکل‌های بهداشتی تا سهمیه ایران و قیمت بلیت هواپیما، هنوز بلیتی به زائران در این سایت‌ها عرضه نشده است.

روز گذشته سازمان هواپیمایی طی اطلاعیه‌ای از آمادگی کلیه شرکت های هواپیمایی ایرانی، به منظور صدور بلیت سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است، براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان حج و زیارت، کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی، منتظر ارائه لیست زائران تایید شده در سامانه سماح بوده و به محض ارسال این لیست از سازمان حج و زیارت، شرکت های هواپیمایی نسبت به صدور بلیت هواپیما اقدام خواهند کرد.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی اظهار کرد: با توجه به صدور حدود ۲۴ هزار ویزا برای زائران و مطابق با این آمار بلیت پروازهای اربعین عرضه خواهد شد و بر این اساس از همه زائرانی که موفق به دریافت ویزا شده‌اند درخواست می‌کنیم که از هر کدام از سایت‌های اینترنتی، دفاتر ایرلاین‌ها یا آژانس مسافرتی که می‌خواهند برای تهیه بلیت اقدام کنند.

وی افزود: برخی مانند سازمان حج و زیارت آژانس‌هایی به زائران معرفی می‌کنند تا از آنجا امور مربوط به سفرشان را انجام دهند اما واقعیت این است که زائران می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه سماح از طریق هر یک از آژانس‌های مسافرتی که بخواهند برای دریافت ویزا اقدام کنند و پس از دریافت ویزا نیز از هر طریقی که بخواهند می‌توانند بلیت پروازهای اربعین را برای خودشان تهیه کنند.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده تا کنون ۲۴ هزار ویزا برای زائران صادر شده است و بر این اساس به احتمال زیاد فردا بلیت هواپیما با نرخ‌های اعلام شده عرضه خواهد شد. البته از زائران می‌خواهیم که به هیچ وجه بدون دریافت ویزا اقدام به خرید بلیت هواپیما نکنند چرا سامانه‌ها و اطلاعات سازمان حج و زیارت، شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری با یکدیگر همخوانی دارد و به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای چارتر شدن پروازها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مجوزی صادر شده است یا خیر؟ ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته هیچ پرواز چاتری دراین ایام یعنی در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر اجازه و مجوز ندارد و چارتر کردن آن قطعا تخلف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگری درباره قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین، گفت: مسلما نرخ مورد توافق بین سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی همان قیمت‌های اعلامی گذشته و اگر در این میان در حق زائری اجحاف شود با متخلفان و گرانفروشان برخورد خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا