شهر

رفتارسنجی هر روزه گسل‌های تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: همه روزه توسط دستگاه‌های مربوط وضعیت گسل‌ها مطالعه و بررسی می‌شود و سازمان نقشه برداری، اداره کل مخاطرات و پژوهشکده سوانح از جمله دستگاه‌هایی است که گسل‌ها را رفتارسنجی می‌کنند.

به گزارش صما، منصور درجاتی در مورد گسل‌های تهران گفت: گسل‌های تهران بی خطر نیستند چرا که گسل‌های جُنبا و لرزه زا هستند و درست این است که بگوییم گسل‌هایی را شاهد هستیم که نباید بارگزاری و چینش بار شهری روی آنها واقع می‌شد اما شده است و لذا باید رفتارشناسی گسل‌ها را بررسی کرد و از این پس ساخت و سازها در حریم این گسل‌ها با اصول ایمنی صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر داشتن نگاه دانش بنیان برای این موضوع افزود: در شهرداری برخی اقدامات باید جدی تر صورت می‌گرفته و از زمانی که منابع علمی وارد این حوزه شده، ساختمان بزرگی در حریم گسل‌ها ساخته نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خاطرنشان کرد: اگر در ساخت ساختمان‌ها از مراکز ذیصلاح در خصوص گسل استعلام صورت نگرفته در صورت خسارت باید پاسخگو باشند اما تا جایی که راه داشته در تهران جلوی بارگذاری روی گسل‌ها گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در کشور مدیریت بحران از اولویت چندانی برخورد نیست اضافه کرد: در زلزله ۱۹ اردیبهشت ۹۹ دریافتیم که میزان خسارت آن در مقایسه با زلزله ۹۶ ملارد کاهش یافته چرا که مخاطبان بلوا و هیاهوی شهری را ایجاد نکردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا