شهر

عوارض ۱۵۰ درصدی ساخت و ساز را در تهران متوقف کرد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی درآمد شهرداری از محل ساخت و ساز به دلیل تعیین افزایش تا ۱۵۰ درصدی عوارض در مناطق گفت: این ضوابط باعث شده شهرداران نتوانند هیچ قدمی بردارند.

به گزارش صما، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه براساس بودجه محقق شهرداری ۵۰ درصد از درآمد شهرداری کم شده است گفت: اگر ریشه‌یابی کنیم باید آئین نامه‌های شهرسازی بررسی شود، چون، ۶۵ درصد درآمد شهرداری از محل ساخت و ساز عوارض آن است این آئین نامه‌ها و ضوابط باعث شده شهرداران نتوانند هیچ قدمی برای انجام کار مردم بردارند.

کاشانی گفت: شورای قبل عوارض شهر را تا ۱۵۰ درصد در برخی مناطق افزایش داده است و از کمیسیون شهرسازی درخواست کرد این مساله به فوریت پیگیری شود.

وی از شورای شهر خواست به فوریت جلساتی را برای بازنگری بگذارد تا از سیستم نیوجرسی گذاشتن جلوگیری شود چون موجب مستاصل شدن مردم می‌شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه حتماً باید با متخلف برخورد شود، درخواست کرد: در مراکز خدماتی که نیوجرسی گذاشتن باعث اختلال خدمتگزاری می‌شود و به فوریت باید این در اقدام بازنگری شود.

کاشانی افزود: ملاقات‌های مردمی شهرداران بخشی‌اش به دلیل کرونا تعطیل شده است و خواهش می‌کنیم به فوریت این مساله حل شود. چون گفته می‌شود هیچ راهکاری در این باره تعریف نشده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا