شهر

زاکانی:

عدم توجه به روح و کالبد شهر باعث رشد نامتوازن تهران است

شهردار تهران عدم توجه به روح و کالبد در شهر را باعث عدم رشد نامتوازن شهر دانست و گفت: هویت دینی و ایرانی در شهر نمایان نیست و تهران دچار بی هویتی است.

به گزارش صما، علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه در شهرداری به عنوان خادمین ۹۰ هزار نفر پرسنل که ۹۸ هزار نفر به صورت مستقیم مرتبط به ما هستند، گفت: تعهد ویژه‌ای نسبت به شهروندان داریم و دقت ویژه‌ای در آبادی در پیشرفت مادی و معنوی و تحول در روح و کالبد شهر داریم و باید شرایط به سمتی پیش برود که کلانشهر تهران الگوی نمونه جهان اسلام باشد.

وی ادامه داد: مفتخرم که انقلابی و پیرو امام و شهدا هستیم و در سایه مقام رهبری نوکری مردم را می‌کنیم.

زاکانی اظهار داشت: در ۲۶ روز گذشته هدفم شناخت محیط اطراف بود، هرچند این محیط ابعاد متنوعی دارد و نیاز به کار جدی عقل همگانی دارد و مشارکت و دقت داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به جلساتی که با اعضای شورای شهر داشته است، گفت: برای استفاده از داشته‌های مدیران شهرداری جلسه گذاشتم و بعضاً تا ۴ نوبت این جلسات ادامه یافت، از ۲۲ منطقه کسب نظر کردم.

وی افزود: با ۱۲۲ شهردار ناحیه ارتباط برقرار کردم و در این جلسات سعی کردم به سمت افق نگاری دقیق بروم.

زاکانی با اشاره به اینکه شهروندان از ما ناراحتند که آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و دلگیرند که مبارزه با فساد و تبعیض ایستادگی و جدیت لازم را نداریم، گفت: شهروندان ناراحتند که علی رغم زحمات خانواده شهرداری، سطح خدمات شایسته مردم نیست.

وی با بیان اینکه دقت لازم در تأمین نیاز و بازسازی تحول در شهر ایجاد نشده، یادآور شد: نیازمند یک راه نو هستیم و در این مسیر ضرورت دارد که تمام آنچه نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری جامعه ماست بشناسیم و پاسخ مغتنم داشته باشیم.

وی عدم توجه به روح و کالبد در شهر را باعث عدم رشد نامتوازن شهر دانست و گفت: هویت دینی و ایرانی در شهر نمایان نیست و دچار بی هویتی است.

زاکانی اظهار داشت: امروز تلاشمان بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم و به سمت یک نهاد خدمت گزار اجتماعی پیش برویم، تا شهر در مسیر پیشرفت و تعالی پیش برود.

شهردار تهران تاکید کرد: پیوستگی اعضا و شهردار تهران باید قطعی باشد و تلاشمان این است که شهری به مثابه مدرسه درس آموز، به مثابه کارخانه مولد بسازیم.

وی ۴ محور اساسی را در مدیریتش برشمرد که شامل فکر پیشرو و افق روشن و تنظیم یک افق مطلوب و تأمین یک سند مطمئن و قابل اتکا و ترسیم یک قله پرافتخار است که برنامه عملیاتی تحقق آن مشخص باشد.

وی ادامه داد: در کنار تهیه سند باید بتوانیم با یک تغییر نگاه و هم آفرینی اجزا را مشخص کنیم تا نظارت پذیر باشیم.

زاکانی تاکید کرد: بر همه توانمندهای خلق شده باید استفاده کنیم. اما نگاهمان باید رو به آینده باشد گذشته را ابزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سالیانه باید ۱۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون سود بانکی بپردازد گفت: برخی تصمیمات باعث قفل شدگی تهران شده اما این شهر دچار انسداد نیست.

شهردار تهران ادامه داد: پس از تفاهم بر برنامه‌ها، جا دارد هم داستانی با مشورت داشته باشیم. به همین دلیل نیازمند خط تلاش دوم، همبستگی حاکمیتی هستیم.

وی خط تلاش سوم را به میدان آمدن مردم برشمرد و ادامه داد: اگر مردم به میدان بیایند می‌توانند تغییرات و تحولات بزرگ ایجاد کنند.

زاکانی گفت: ما نیاز به بازسازی سرمایه گذاری اجتماعی داریم، مردم به میدان نمی آیند چون اعتماد ندارند، راه اعتماد هم خدمت صادقانه است.

وی استفاده از ظرفیت و ایده نخبگان و متخصصین در تهران را که بزرگترین ظرفیت کشور است برای تحول شهر لازم دانست و گفت: با تکیه بر ظرفیت کارکنان، خودمان را شفاف و شیشه‌ای کنیم.

شهردار تهران اقداماتش را در سرفصل یکساله، دو و نیم ساله و ۴ ساله تعریف کرد و گفت: در کالبد شهر به ویژه در دوره قالیباف کارهای اساسی صورت گرفته اما همچنان نیازمند حرکت اساسی هستیم.

وی افزود: تکمیل خطوط مترو بخصوص خط ۶ و ۷ نیازمند بودجه است و تنها برای تجهیز واگن ۶۰ هزار میلیارد بودجه می‌خواهیم، برای نوسازی اتوبوسرانی هم نیاز به ۵۰ هزار میلیارد است.

زاکانی با اشاره به مشکل ایجاد شده در خرید ۶۳۰ دستگاه قطار مترو که ال سی آن‌هم فراهم است، گفت: این خلأ باید برطرف شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود منابع، ابراز داشت: نیازمند کارهای فوری هستیم تا ۵ قرارگاه ناظر بر توسعه خدمت و تغییر چهره شهر که تجربه آن در دوره قبل تا حدی موجود است، عملیاتی شوند.

زاکانی گفت: باید چهره شهر را از آسیب‌های اجتماعی با بهره‌مندی از همت مسئولان پاک کنیم، این زیبنده نیست که سرطان آسیب‌های اجتماعی عود کند و به دیگر محلات کشیده شود.

وی گفت: ایجاد آرامش در شهر تلاش ما در حوزه فرهنگی است، و فرهنگ و تبلیغ بسیار جدی است.

زاکانی، ایجاد زمینه تفریح و نشاط را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از تبعات کرونا جلوگیری کنیم؛ این برنامه‌ها برای ۸ معاونت دنبال می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا