شرکت ها

معرفی مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال

 مجتمع آرش مال با مساحتی بیش از ۲۲ هزار متر مربع زیربنا، ۱۵۰ واحد تجاری و اداری، سالن های متعدد فرهنگی و ورزشی، در ۶ طبقه در حال احداث است. این پروژه با استفاده از تکنولوژی و امکانات به روز، در یکی از بهترین نقاط منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی قرار گرفته است.
از جاذبه های منحصر به فرد در نظر گرفته شده در این مجتمع، بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور است. این پردیس سینمایی شامل یک سالن سینمای فوق‌العاده حرفه‌ای با ظرفیت ۸۰۰ نفر و سه سالن VIP می‌باشد. این سالن‌ها در طبقه ۴ و طبقه ۵ ساختمان جایگزینی شده‌اند. سالن کنسرت حرفه‌ای‌ و بسیار بزرگ و سه سالن کوچک سینمایی دیگر که در کنار هم بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور را خلق کرده‌اند.

ویژگی‌های معماری مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال نیز منحصر به فرد است. معماری مدرن، به روز و همخوان با فضا و ویژگی‌های اقلیمی و توجه به موضوع عدالت فضایی در توزیع و چینش کاربری های متفاوت، به ارزش این مجموعه افزوده است.

مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال

علاوه بر این توجه ویژه به تقویت فونداسیون ساختمان با توجه به قرارگیری در محدوده ساحلی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساخت و بهره‌گیری از زیرساخت‌های غنی فناوری، به منظور بهبود عملکرد معماری فضا، مجتمع آرش مال را از دیگر مجتمع‌های ساحلی متمایز می‌کند. این نشان دهنده این است که در این مجتمع صرفا به تجارت و کسب سود بیشتر فکر نشده و زیبایی مجموعه و اصول فنی معماری در اولویت قرار دارد. سقف مجموعه کاملا شیشه‌ای و در آن از سازه اسکای‌لایت استفاده می‌شود. نمای پوسته بیرونی سازه مطابق با معماری ایرانی اسلامی بوده و برای ساخت آن از کامپوزیت ضد حریق استفاده می‌شود.  دلیل این انتخاب موقعیت ساحلی سازه است. قرار گرفتن مجتمع در جوار ساحل دریا، آن را با رطوبت بالایی مواجه می‌کند؛ به همین دلیل از کامپوزیت استفاده خواهد شد.

 معرفی مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال

طراحی منحصر به فرد این مجتمع طوریست که نمای عمومی واحدهای تجاری به طرز خاصی از نقاط مختلف دارای دید باشد. این مجتمع، با در نظر گرفتن امکانات، ظرفیت‌ها و ویژگی های خاص خود یکی از فرصت‌های منحصر به فرد و تکرار نشدنی سرمایه‌گذاری در شمال کشور را ایجاد کرده است.
مجتمع آرش مال فرصتی بی نظیر برای سرمایه‌ گذاری میان مدت و بلند مدت با سرعت بالای رشد ارزش سرمایه‌گذاری است. این مجتمع با قرارگیری در منطقه آزاد انزلی از امکانات ویژه برای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی، معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی، سرعت ویژه در صدور مجوز فعالیت، معافیت‌های ویژه گمرکی، همجواربا بندر کاسپین که بزرگترین بندر شمال کشور میباشد
این مجتمع تجاری در فاصله کمتراز ۲۰ دقیقه با شهرهای بزرگ و استراتژیک انزلی، رشت، آستانه اشرفیه، خمام و لشت نشا قرار گرفته است. علاوه بر این در فاصله ۱۵ کیلومتری با بزرگترین فرودگاه شمال کشور (فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت) قرار دارد و دسترسی ویژه‌ای به حمل و نقل ریلی استان گیلان دارد.
با مراجعه به وب سایت این مجتمع میتوانید مراحل  پیشرفت پروژه آرش مال مشاهده کنید.

 معرفی مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال

معرفی کوتاهی از منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد مهم کشور است. وجود فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در فاصله کم از منطقه به موقعیت ممتاز آن افزوده است. بنابراین می‌توان گفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی از محدود مناطق تجاری-صنعتی کشور است که با همه مسیرهای دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای دارای دسترسی است و در آینده نه چندان دور نقشی کلیدی در توسعه حمل و نقلی خاور شرق به اروپا ایفا خواهد نمود.

استان گیلان استانی با پیشینه فرهنگی غنی است؛ تاریخ ۷ هزار ساله گیلان در کنار کوه، جلگه، دریا، ویژگی‌های جغرافیایی و اقتصادی و… این استان را به استانی با ظرفیت و اهمیت بالا تبدیل و لزوم سرمایه‌گذاری در آن را تقویت نموده است.

شرکت انبوه سازان آرش منطقه آزاد انزلی با بیش از ۱۴ سال سابقه، از شرکت‌های فعال و خوشنام در منطقه می‌باشد. این شرکت پس از اجرای موفق پروژه‌های مسکونی و تجاری بسیار، در قالب رسالتی جدید نسبت به ساخت پروژه‌ چند منظوره تجاری، تفریحی و فرهنگی با نام آرش مال در فضایی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع اقدام نموده است.

لازم به ذکر است که منطقه بزرگ آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور می باشد که به لحاظ جغرافیایی در کریدور مهم شمال به جنوب نوستراک قرار گرفته است.

 معرفی مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی آرش مال

سخن آخر

احداث چنین مجتمع‌هایی قطعا در جذب گردشگر و توریست به استان گیلان نقش زیادی دارد. به عبارت دیگر پروژه بزرگ آرش مال موجب تقویت چرخه اقتصادی نه تنها در منطقه آزاد انزلی، بلکه در کل استان گیلان خواهد شد.

منطقه آزاد انزلی منطقه‌ای با پتانسیل بالا برای توسعه و گسترش سرمایه‌گذاری است. بی شک مجتمع تجاری، فرهنگی و گردشگری آرش مال با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ خود، از فرصت‌های منحصر به فرد سرمایه‌گذاری در شمال کشور و در منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا