مسکن و ساختمان

منطقه ۱۵ بیشترین صدور پروانه ساختمانی را به خود اختصاص داد

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ گفت: بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی طی ۵ ماه نخست سال به منطقه ۱۵ اختصاص یافت.

به گزارش صما، به گفته بسیاری از کارشناسان تهران چند سالی است که با رکود ساخت و ساز مواجه شده و تمایل مردم و سرمایه‌گذاران برای پرداختن به این مقوله کاهش یافته است اما طبق آمار بیشترین فراوانی صدور پروانه ساخت و ساز در ۵ ماه نخست سال جاری به یکی از مناطق جنوبی تهران اختصاص داشته است.

مهدی صفدری معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ شهر تهران در این باره گفت: صدور پروانه ساخت و ساز مهم‌ترین نقش را در ارتقای کیفیت سکونت در مناطقی جنوبی شهر و دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر ایفا می‌کند، ساخت و سازهایی که همراه با توسعه، چهره فرسوده و ناکارآمد شهر را دگرگون می‌سازد.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی صدور پروانه ساخت در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به منطقه ۱۵ با ۲۸۱ پروانه است، ادامه داد: با توجه به صدور پروانه‌های صادره در ۵ ماهه نخست سال جاری و با وجود رکود موجود در بازار به دلیل تحریم‌ها و کرونا، این منطقه موفق به کسب رتبه نخست در شهر تهران شده که نشان از افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز و به‌ویژه ساخت و ساز واحدهای مسکونی در این منطقه دارد.

معاون شهردار منطقه ۱۵ شهر تهران تصریح کرد: همچنین از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در پنج ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود ۳ میلیون و ۹۷۱ هزار مترمربع در شهر تهران صادر شده است که مساحت ۲۲۰ هزار و ۵۶۳ مترمربع از آن به منطقه ۱۵ اختصاص دارد.

به گزارش صما، پروانه ساخت و ساز مجوزی است که شهرداری در اختیار مالک قرار می‌دهد تا ساختمان تازه‌ای ساخته شود؛ اصلی‌ترین هدف اخذ مجوز ساخت اطمینان از ساخت و سازی قانونی مطابق با مشخصات فنی و رعایت اصول شهرسازی مطابق با آیین‌نامه‌ها و ضوابط طرح جامع شهری است و انجام هرگونه عملیات ساخت و ساز بدون صدور پروانه ساختمان غیرقانونی بوده و توسط مراجع نظارت بر ساختمان متوقف خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا