مسکن و ساختمان

طرح خانه‌سازی بلغارستان برای خاتمه دادن به فقر

مقامات روسه، کلانشهری در بلغارستان از طرح جدید خود برای ایجاد خانه‌های اجتماعی مقرون به صرفه خبر داده و ادعا کرده‌اند این سازه‌ها با هدف آموزشی و سکونت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و گامی بلند در کاهش فقر میان مردم خواهد بود.

به گزارش صما، طرح خانه‌سازی جدید روسه از شانزدهم ماه اوت آغاز شده و بر اساس آن قرار است مجتمع آپارتمانی جدیدی در قلب شهر احداث شود. اتحادیه اروپا مسئولیت مالی پروژه را بر عهده گرفته است مشروط بر اینکه مقامات روسه به عملیات ساخت و ساز خود سرعت بخشند و تا اواسط ماه سپتامبر، واحدهای مسکونی را در اختیار شهروندان قرار دهند. این اقدام به طور کلی برای کمک در رفع بی‌خانمانی و تحقق اهداف آموزشی احداث خواهد شد و قرار است به مردمی با کمترین درآمد و مادران جوان سرپرست خانوار، که نسبت به دیگر اقشار جامعه آسیب‌پذیرتر هستند واگذار شود.

طرح خانه‌سازی

مدیران روسه در نظر دارند در خانه‌های جدید شرایط یک زندگی معمولی برای افرادی به وجود آورند که به دلایل مختلف در جامعه خود احساس ناامنی می‌کنند یا از توان مالی کافی برای تهیه مسکن برخوردار نیستند. این مجتمع مسکونی قرار است تعداد ۲۸ واحد را در خود جای دهد و در مجموع به ۸۸ نفر ساکن واگذار شود. از ۲۸ واحد مسکونی دو مورد یک اتاقه، ۲۰ واحد دوخوابه و ۶ مورد سه اتاقه خواهد بود که با اندازه‌های مختلف و طرح‌های متفاوت ساخته می‌شود و بسته به جمعیت هر خانواده در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مردمی که در این آپارتمان‌ها سکونت خواهند گزید موظف هستند به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۰ یورو اجاره پرداخت کنند ضمن اینکه هزینه خدمات عمومی نظیر آب و برق نیز بر عهده آن‌ها خواهد بود. البته سطح درآمد و وضعیت مالی این افراد به دقت مورد توجه معماران قرار خواهد گرفت و از انرژی کارآمد در ساختمان بهره گرفته خواهد شد تا علاوه بر مزایای انرژی تجدیدپذیر، هزینه‌های ساکنان به حداقل برسد.

خانه‌های مسکونی جدید تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که تا کنون از داشتن هر گونه ملکی محروم بوده‌اند و میزان درآمد ماهیانه آن‌ها کمتر از میانگین حقوق مردم در شهر است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا