حمل و نقل

بنز ضدگلوله، مقاوم در برابر نارنجک و مسلسل

بنز ضد گلوله

مرسدس-بنز نمونه ضدگلوله‌ای از کلاس S، لوکس‌ترین مدل خود رونمایی کرد. به گفته کارخانه این ماشین بالاترین استاندارد محافظت از سرنشینان را دارد و می‌تواند در برابر نارنجک و گلوله مسلسل‌های جنگی مقاومت کند.

قطر شیشه‌های ضدگلوله ماشین ده سانتی‌متر است و بنز می‌گوید از مواد شفافی در ساخت آن استفاده کرده که تاثیری بر دید راننده و سرنشینان ندارد. لاستیک‌های ماشین هم ساخت کارخانه میشلن است و بعد از پنچر شدن می‌توان تا ۳۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

در اتاق علاوه بر امکانات لوکس همیشگی کلاس S، سیستم خاموش کردن آتش و سیستم تصفیه هوا نصب شده تا سرنشینان را در برابر آتش‌سوزی و حملات شیمیایی محافظت کند.

بنز ضدگلوله

اضافه شدن این امکانات باعث شده تا وزن ماشین به پنج تن افزایش یابد. بنز برای نیرو دادن به ماشین از موتوری دوازده سیلندر استفاده کرده اما می‌گوید به خاطر وزن بالا سرعت ماشین به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قیمت پایه بنزضد گلوله ۵۴۷ هزار یورو (حدود ۶۵۰ هزار دلار) است. با این رقم می‌توان شش مدل معمولی از کلاس S خرید. بنز ۹۰ سال در ساخت ماشین‌های ضدگلوله سابقه دارد، اما استقبال از ماشین‌های این کارخانه در سی سال گذشته افزایش چشم‌گیری یافته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا