دانشنامه ساخت و ساز

شیشه های لاکوبل طرح دار در دکوراسیون داخلی منازل

 از این شیشه ها بیشتر در فضای آشپزخانه ها و بین کابینت بهره می برند. از انواع این شیشه ها می توان به شیشه لاکوبل اشاره نمود که در مدل‎های مختلف طرح دار، ساده و رنگی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی در زمینه شیشه لاکوبل و انواع مختلف آن مخصوصا شیشه لاکوبل طرح دار در اختیار شما قرا دهیم تا شما  با شیشه لاکوبل و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید و انتخاب بهتر و باکیفیت تری داشته باشید.

شیشه لاکوبل چیست؟

در واقع شیشه لاکوبل نام تجاری یک شیشه است و به معنای شیشه ای است که از پشت رنگ شده است. این نوع شیشه دارای ظاهری براق و زیباست و به دلیل رنگی که از پشت می خورد، در سمت جلو دارای شفافیت زیادی نمی باشد. شیشه لاکوبل از یک طرف دارای رنگ است، به همین دلیل از همان سمتی که دارای رنگ است، نصب می شود. به طور کل شیشه اولیه قبل از تبدیل شدن به شیشه رنگی داری دو سطح است. سطح زیرین و سطح رویی که شیشه زیرین به هر رنگی از قسمت پشتی رنگ می شود و از قسمت جلویی یا همان سطح رویی مشاهده می شود.

در نتیجه به شیشه ای که از پشت پوشش رنگی دارد، شیشه لاکوبل گفته می شود. شیشه لاکوبل به مراتب، بین طراح‌ها و عموم مردم از جذابیت بیشتری برخوردار است. تنوع رنگ، تنوع ضخامت و موارد استفاده متنوع این محصول، هم‌چنین قابلیت استفاده در نمای ساختمان منجر به استفاده هرچه بیشتر آن در دکوراسیون داخلی و حتی خارجی شده است.

با ویژگی های شیشه لاکوبل آشنا شوید

شیشه لاکوبل در برابر گرما، شوک حرارتی بسیار مقاوم است و به دلیل تنوع در رنگ و طرحی که دارد موجب بزرگ تر نشان دادن محیط منزل شده و فضای خانه را بازتر جلوه می دهد. شیشه لاکوبل در برابر اشعه ماوراءبنفش مقام است به همین دلیل استفاده از آن در نمای خارجی ساختمان نیز بسیار کاربرد دارد. همچنین تمامی رنگ های به کار رفته در شیشه لاکوبل سازگار با محیط زیست هستند و هوای داخلی را نیز حفظ می کند.

شیشه لاکوبل چگونه ساخته می شود؟

برای تولید شیشه لاکوبل ابتدا شیشه ۶ میل را در ابعاد مورد نظر برش می دهند، سپس توسط پیسوله به رنگ مورد نظر تبدیل می کنند. در مرحله بعدی شیشه داخل کوره هایی با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده خواهد شد، نوع رنگی شیشه لاکوبل تأثیر به سزایی در ماندگاری آن خواهد داشت، از همین رو از رنگ های مخصوص شیشه جهت تولید شیشه لاکوبل رنگی استفاده می کنند.

شیشه+لاکوبل

کاربرد شیشه لاکوبل طرح دار در منازل

از شیشه لاکوبل می توان جهت ایجاد طرح های خاص و زیبا بر روی فضاهای خالی بر دیوار استفاده نمود. همچنین از شیشه لاکوبل برای فضای بین کابینتی نیز استفاده می شود زیرا تمیز کردن و نگهداری از آن بسیار آسان است و به دلیل غیر مختل بودن ماده درون آن از ورود میکروب و باکتری بر آن جلوگیری می کند. کاربرد دیگر شیشه لاکوبل در ساخت کابین حمام های شیشه ای است. علاوه بر آن می توان به عنوان کاشی روی دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام نیز از آن استفاده نمود. جدیدترین کاربرد شیشه لاکوبل در آشپزخانه و  بیشتر برای دیوارهای بین کابینت، رومیزی، میز پیشخوان و …  است.

به طور کلی از شیشه لاکوبل در دیوار پوش های شیشه ای رنگی برای لعاب داخلی، شیشه ای رنگی، نشانگرهای شیشه ای و تخته های وایت برد شیشه ای، پیشخوان های شیشه ای رنگی، دیوارهای دوش، شیشه های هنری، شیشه‎ های اتوماتیک، شیشه های کابین دوش ، شیشه دیوار پوش لابی استفاده می شود. امروزه شیشه لاکوبل جایگزینی مدرن برای سایر مصالح موجود مانند کاشی و سرامیک و لمینت در صنایع تزئینی و معماری در جهان است.

نصب شیشه لاکوبل طرح دار چگونه انجام می شود؟

با توجه به اینکه شیشه لاکوبل دارای ضخامت بیشتری بوده و اندازه و وزن آن نسبت به سایر شیشه ها بیشتر است هنگام نصب آن احتیاج به قاب بندی و اتصالات و یراق آلات مخصوصی است تا به درستی و محکمی بر روی کار نصب شود. این شیشه ها یا توسط چسب چسبیده می شوند یا توسط اتصال دهنده ها در مکان مورد نظر قرار می گیرند. مهم ترین نکته در استفاده از شیشه های لاکوبل، کاربرد دائمی این شیشه ها است. زیرا تعویض و تغییر رنگ شیشه لاکوبل دارای هزینه زیادی است و معمولاً پس از نصب آن تعویض کمتری صورت می پذیرد.

قیمت شیشه طرح دار لاکوبل

 مانند سایر انواع شیشه ها قیمت شیشه لاکوبل نیز وابسته به عوامل متعددی است. این عوامل عبارت است از ابعاد و اندازه شیشه لاکوبل، ضخامت شیشه و طرح به کار رفته بر روی شیشه، کیفیت و شفافیت شیشه لاکوبل، برند و شرکت تولید کننده شیشه لاکوبل و چگونگی نصب و اجرای آن که همگی بر قیمت نهایی تأثیرگذار هستند.

یکی از مؤثرترین عوامل بر روی قیمت شیشه لاکوبل کیفیت ساخت این شیشه است که هر چه قدر کیفیت و شفافیت شیشه لاکوبل بالا باشد، جذابیت و زیبایی بیشتری نیز دارد و به همان نسبت قیمت نهایی محصول نیز افزایش می یابد. همچنین ضخامت شیشه نیز بسیار حائز اهمیت است و هر چه ضخامت شیشه لاکوبل بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا