مسکن و ساختمان

پرونده حقوقی ساکنان به حداقل رسید

مدیر عامل شرکت عمران پردیس گفت: پس از ابلاغ اساسنامه یکپارچه مسکن مهر اختلافات ساکنان مسکن مهر به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش صما، مهدی هدایت با یادآوری اینکه سال گذشته اساسنامه منازل مسکونی مهر در شهر جدید پردیس به تمام مدیران بلوک‌های فازهای ۱۱، ۹ قدیم، ۵ و ۹ جدید، ۸، ۵ و ۳ ابلاغ شد اظهار کرد: این اساسنامه بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها تهیه و در مورد کلیت ساختمان از جمله اداره آن و نحوه حل و اختلاف ساکنین، مالکین و اعضای هیئت مدیره از طریق داوری تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شده است.

 وی بیان کرد: با ابلاغ این اساسنامه بسیاری از اختلافات به حداقل رسیده است و هم اکنون شاهد کاهش پرونده‌ های حقوقی مربوط به ساکنین مساکن مهر در محاکم قضایی هستیم

 به گفته هدایت این اتفاق برای اولین بار در شهرهای جدید در شهر جدید پردیس افتاده است و با این اساسنامه امیدواریم ساکنان بتوانند در فضایی قانونمند، زندگی خوب و راحتی داشته باشند.

به گزارش صما، در ابلاغیه مدیرعامل شرکت عمران به کلیه مدیران بلوک‌های مساکن مهر آمده است:

«احتراما، در راستای نامه شماره ۶۲۱۴/۱۰۱۸/۹۰۰۱ مورخ ۰۴/۱۱/۹۹ دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در خصوص تدوین اساسنامه مساکن مهر، به پیوست تصویر اساسنامه ساختمان بلوک‌هایی مساکن مهر فازهای ۱۱، ۹ قدیم، ۵ و ۹ جدید، ۸، ۵ و ۳ در ۷۸ ماده وفق قانون تملک آپارتمان‌ها مصوب ۱۶/۱۲/۱۳۴۳ و آیین نامه اجرایی آن مصوب ۸/۲/۱۳۴۷ تدوین و تایید شده از سوی معاونت محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، دادستان محترم شهرستان عمومی و انقلاب و ریاست محترم دادگستری شهرستان پردیس و شرکت عمران پردیس جهت اطلاع و اقدام وفق مواد اساسنامه تدوینی ارسال می‌گردد. مقتضی است من بعد اداره ساختمان و مرجع حل و فصل کلیه اختلافات فی مابین مالکین، ساکنین و اعضای هیئت مدیره در خصوص امورات مربوط به ساختمان طبق اساسنامه ارسالی رسیدگی گردد. لیکن در صورت عدم اقدام وفق اساسنامه تدوین شده، کلیه مسئولیت‌های جزایی و مدنی ساختمان به عهده مدیر بلوک و اعضای هیئت مدیره است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا