حمل و نقل

هوای گرم باعث جاگذاشتن بار مسافران شد

یک شرکت هواپیمایی داخلی دیروز پس از آنکه بدلیل گرمای شدید هوا، در شهر مبدا ناچار به کاستن از بار مسافران شد، از مسافران این پرواز عذرخواهی کرد.

به گزارش صما، یکی از ایرلاین‌های داخلی دیروز در پرواز خود از شیراز به مقصد بندرعباس، بدلیل گرمای هوای و با توجه به قدرت هواپیمای ATR ناچار بود یا از تعداد مسافران یا از میزان بار مسافران بکاهد که تصمیم به کاهش بار مسافران گرفته شد.

این ایرلاین با عذرخواهی از مسافران این پرواز اعلام کرد: برای انجام پرواز، شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین شاخص‌ها در این زمینه است و از آنجایی که در روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور، جبهه هوای گرم حاکم بوده، این موضوع در انجام پروازها بسیار تأثیرگذار بوده است.

در خصوص این پرواز، علی‌رغم رعایت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر بر اساس دستورالعمل‌ها و با توجه به بالا رفتن لحظه‌ای دمای هوا و محدودیت وزنی هواپیما ATR و قدرت کم این نوع هواپیماها، پس از استارت هواپیما توسط خلبان و افزایش ناگهانی دما که تأثیر به سزایی در پرواز این نوع هواپیماها دارد، تصمیم بر این گرفته شد که به دلیل رعایت رفاه حال مسافران، به جای کاهش تعداد نفرات، از بار کاسته و این پرواز بدون تأخیر انجام و بار مسافر با پرواز بعدی ارسال شود.

بر همین اساس، ۵ بسته به وزن ۲۲ کیلوگرم به دلیل فاسد پذیر بودن با پرواز شماره ۳۳۸۸ شیراز به بندرعباس ارسال شد و ۲۲ بسته باقی مانده به وزن ۳۲۲ کیلوگرم از پرواز خارج شد که با هماهنگی انجام شده با پرواز شماره ۳۳۷۶ امروز (اول مردادماه) در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شیراز به کیش و با پرواز شماره ۳۳۶۰ در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه د یروز ۱ مرداد ماه از کیش به بندرعباس ارسال شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا