مسکن و ساختمان

رئیس جمهور:

وظیفه دولت ساخت مسکن نیست

رئیس جمهور گفت: دولت وظیفه ساخت مسکن ندارد و باید در طراحی ساخت مسکن و ارائه تسهیلات و زمین به مردم کمک کند.

وظیفه دولت ساخت مسکن نیستبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن؛ با اشاره به اینکه باید دولت زمین مناسب در اختیار مردم قرار دهد اظهار داشت: در کنار زمین مناسب باید قیمت آن نیز مناسب و خدمات لازم را ارائه دهیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: باید توجه داشته باشیم تا زمین‌هایی که غذای مردم را تامین می‌کنند مانند باغات، زمین‌های زراعی، مراتع و جنگل‌ها تصرف نشود و از زمینی که مناسب احداث مسکن است استفاده شود.

آقای روحانی با بیان اینکه مکان یابی به عنوان یکی از اصول مهم به شمار می‌رود افزود: در کنار این موضوع، باید منابع مالی را نیز لحاظ کنیم و بانک‌ها با ارائه تسهیلات ارزان و وام‌های مناسب به خصوص جوانان را برای خرید مسکن کمک کنند.

رئیس جمهور گفت: جوانان ما از لحاظ مالی مشکل دارند و بانک‌ها باید در این زمینه آن‌ها را یاری کنند و مسکن مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد.

آقای روحانی در ادامه با اشاره به صحبت‌های امروز وزیر راه و شهرسازی که سالانه باید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود ​تصریح کرد: براساس محاسبات آقای اسلامی سالانه ۵۰۰ هزار واحد نیاز داریم و این در حالی است که خیلی‌ها یک واحد را ندارند و البته برخی از افراد نیز با توجه به شرایط ییلاق و قشلاق باید دو واحد داشته باشند و سالانه باید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود و به معنی آن است که هر چهارسال یک دولت باید ۲ میلیون واحد را مورد بهره برداری قرار دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت موظف نیست خانه‌ای را برای مردم بسازد گفت: تسهیلات مانند زمین، وام را باید دولت در اختیار مردم قرار دهد، ​همچنین ما در دولت یازدهم و دوازدهم در بخش روستایی کار‌ها و تلاش‌های زیادی شده است، در کنار احداث منازل مسکونی به مقاوم سازی ساختمان‌ها نیز به خصوص در شرایط سیل و زلزله که بخش زیادی از واحد‌ها تخریب شد آن‌ها را تکمیل و در اختیار مردم قرار دادیم.

آقای روحانی ادامه داد​: در زلزله غرب کشور منازل تخریب شده ساخته شد و یک کار عظیمی صورت گرفت و در کنار آن‌ها نیز توجه به بافت‌های فرسوده، طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل مسکن مهر می‌توان با محاسبات این موارد به یک رقم قابل توجهی در بخش مسکن در این دولت برسیم.

رئیس جمهور با تکرار این موضوع که ساخت مسکن توسط دولت اشتباه است گفت: ​دولت باید زمین ارزان و مناسب در اختیار مردم قرار دهد و شهرداری‌ها نیز در ارائه خدمات نیز باید دولت را کمک کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا