نظام مهندسی

تمدید مهلت تشخیص صلاحیت به اشخاص حقوقی طراح و ناظر

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از تمدید مهلت به اشخاص حقوقی طراح و ناظر به منظور تطبیق شرایط با شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت خبر داد.

علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان
علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان

علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان اعلام کرد: پیرو بخشنامه وزیر راه و شهرسازی در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹و ایجاد تغییرات ساختاری در نحوه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر و با توجه به درخواست‌های واصله مبنی بر تمدید زمان برای تطبیق شرایط شرکت‌های موجود با مفاد شیوه نامه مذکور که عمدتاً به دلیل شرایط خاص کشور ناشی از محدودیت‌های مربوط به شیوع بیماری کرونا و تأخیر در ثبت رسمی تغییرات ترکیب هیأت‌مدیره شرکت‌ها در مراجع ذیربط بوده، ‌ از ابتدای تیرماه معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه، پیشنهاد ‌تمدید زمان برای تطبیق شرایط شرکت‌ها با مفاد شیوه‌نامه را در دستور کار داشته که به زودی نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ادامه داد: علاوه بر تمدید مهلت برای تطبیق شرایط شرکت‌های طراح و ناظر با مفاد شیوه‌نامه، ‌اصلاحاتی نیز در برخی مواد آن جهت تسهیل و تسریع در اجرایی شدن کامل شیوه نامه صورت گرفته است.

وی در مورد زمان دقیق ابلاغ مراتب تمدید مهلت و اصلاحات شیوه نامه افزود: مراتب پس از طی مراحل اداری، ‌حداکثر ظرف هفته آینده به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

قابل ذکر است شیوه‌نامه نحوه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر، با هدف ساماندهی و افزایش کیفیت ارائه خدمات مهندسی، ‌ رفع مشکلات ساختاری و از جمله جلوگیری از فعالیت صوری برخی شرکت‌های طراح و ناظر، در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد. همچنین، طی آن تغییرات بنیادی نسبت به قبل برای شرکت‌های مشمول آن پیش‌بینی شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا