شهر

سیزدهمین ایستگاه خط شش به زودی بهره‌برداری می‌شود

روند افتتاح ایستگاه‌های شبکه خطوط مترو پایتخت همچنان ادامه دارد و در این راستا ایستگاه شهید رضایی در خط شش نسبت به سایر ایستگاه‌های در حال تکمیل، کمترین فاصله زمانی تا موعد افتتاح را دارد.

به گزارش  صما به نقل از شهر، مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام این مطلب افزود: در دوره کنونی مدیریت شهری، افتتاح ایستگاه‌های جدید شبکه خطوط مترو از تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شد و امروز تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده در ۴ سال اخیر به ۳۰ ایستگاه رسیده است.

علی امام، افزود: علیرغم محدودیت‌های منابع مالی، تلاش اعضای خانواده بزرگ مترو و البته مدیران ارشد شهرداری تهران بر آن است که در ماه‌های باقی‌‌مانده از این دوره مدیریت شهری، دو ایستگاه دیگر به بهره‌برداری برسد که اولین آنها به احتمال فراوان ایستگاه شهید رضایی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در ادامه گفت: ایستگاه شهید رضایی سیزدهمین ایستگاهی است که در خط شش مترو افتتاح می‌شود و به سبب مجاورت با محدوده خیابان‌های ۱۷ شهریور، منصور و تیردوقلو، مورد استقبال بخش قابل توجهی از شهروندان مناطق ۱۲ و ۱۵ قرار خواهد گرفت. در واقع این ایستگاه در محدوده جنوبی خط شش قرار دارد که تا پیش از این شش ایستگاه آن وارد مدار بهره‌برداری شده است.

امام با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ نیز از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شرکت مترو است ، اظهار امیدواری کرد: در تابستان سال جاری این امر محقق شود و خط ۴ از ایستگاه در حال بهره‌برداری شهید کلاهدوز با طی مسافتی در حدود ۱۱ کیلومتر تا محدوده دانشگاه آزاد اسلامی شعبه تهران شمال در شمال شرق پایتخت توسعه یابد و بهره‌وری آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا