مسکن و ساختمان

عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز باید کاهش یابد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما باید عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز را کاهش دهیم تا به صفر برسد.

به گزارش صما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروانه‌های ساختمانی و میزان شفافیت آن‌ها در پایتخت اظهار کرد: تلاش ما این بوده که تمام اطلاعات پلاک‌های شهر یعنی اطلاعات پروانه‌ها در دسترس همگان قرار گیرد.

وی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: برای مثال اگر زمانی شما حس می‌کردید که ساخت‌وساز ساختمان مجاور ناهنجار است، نمی‌توانستید از مجوز آن ساختمان اطلاعات داشته باشید اما در حال حاضر مردم می‌توانند از مجوز آن و مغایرت با طرح تفصیلی اطلاعات کسب کنید.

اعطا درباره بودجه شهرداری با بیان اینکه سابقه درآمد‌های پایدار به سال ۶۲ بازمی‌گردد که در قانون بودجه ذکر شده بود شهرداری باید خودکفا باشد، یادآور شد: اما شهرداری‌ها به سراغ سهل‌الوصول بودن راه کسب درآمد رفتند آن هم کسب درآمد از طریق عوارض ساخت‌وساز بود؛ بعد از مدت‌ها این سرفصل درآمدی جهش یافت و شهرداری به شدت وابسته به آن شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: می‌توان گفت که اصلاح این مسیر بسیار مشکل است که باید به یک ایده مطلوب فکر کنیم.

اعطا تاکید کرد: همچنین ما باید عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز را کاهش دهیم تا به صفر برسد، زیرا دیگر ساخت‌وساز خارج از ضابطه کاهش پیدا می‌کند؛ البته این موضوع را باید به طور جدی پیگیری کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا