عکس

شهر پله ها

شهر پل سفید اولین شهر ورودی به استان مازندران از محور تهران- فیروزکوه- سوادکوه به ساری بوده که شهر پله‌های ایران نام گرفته است.

شهر در میان دره‌ای که رودخانه تلار از خط القعر آن می‌گذرد قرار گرفته است و بستر شهر در دامنه کوهستانی و شیبدار واقع شده است. ساخت و سازها نیز به شکل پله کانی انجام گرفته است اما چیزی که موجب شهرت این شهر به شهر پله‌ها گردیده ساخت و ساز آن نبوده بلکه راه دسترسی و کوچه‌هایی است که در دامنه شیبدار احداث شد و برای دسترسی به دلیل شیب زیاد ناچار موجب احداث پله‌های کثیر در سطح شهر شده است. ۸۰ کوچه راه پله‌ای بیش از هشت هزار و ۱۱۲ پله در معابر عمومی وجود دارد که از ۳۰ تا ۵۰۰ پله در هر کوچه شمارش شده است که پله وجود دارد. و چنانچه دقیق‌تر بررسی شود شاید این شهر قریب به ده هزار پله دارد که این تعداد پله با آمار جمعیت شهر تطبیق و ملاحظه گردیده که به ازای هر شهروند یک پله وجود دارد و هم اکنون پله‌های موجود به عنوان یک قابلیت گردشگری موجب رونق و توسعه گردیده است.

شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید شهر پل سفید

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا