شهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد؛

تلاش برای تکمیل تقاطع غیر همسطح ثامن تا پایان تابستان سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در تلاشیم تا عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح ثامن در محل تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا (ع) تا پایان تابستان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش صما به نقل از مهر، صفا صبوری دیلمی با بیان اینکه تلاش برای اجرای مجموعه پل‌های تقاطع ثامن روی تکمیل پل‌های تامین کننده گردش ترافیکی شرق به جنوب متمرکز شده است، افزود: در حالی که از میان سه دستگاه پل طراحی شده برای تامین دسترسی شرق بزرگراه امام رضا (ع) به جنوب بزرگراه شهید نجفی رستگار، یک دستگاه پل به طول ۲۲۵ متر در سال‌های گذشته اجرا شده است، یک دستگاه پل سه دهانه به طول ۱۱۰ متر در مرحله قالب‌بندی و آرماتوربندی بوده و پیش‌بینی می‌شود عملیات بتن‌ریزی عرشه آن طی هفته آتی آغاز شود.

وی سومین پل طراحی شده در امتداد مسیر شرق به جنوب تقاطع ثامن را شامل یک دستگاه پل تک دهانه به طول ۶۰ متر خواند و افزود: بتن‌ریزی عرشه پل مذکور به اتمام رسیده و اجرای اقدامات تکمیلی شامل نصب قرنیزها و بتن‌ریزی پیش دال برای برقراری اتصال پل به بزرگراه شهید نجفی رستگار در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره بر پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ثامن اظهار کرد: امیدواریم این تقاطع راهگشای ترافیکی تا پایان تابستان امسال به بهره برداری برسد تا به این ترتیب ارتباط بزرگراه امام رضا (ع) با بزرگراه‌های شهید نجفی رستگار و آزادگان برقرار شود.

تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه‌های امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار قرار دارد، دارای پنج پل روگذر و یک مسیر زیرگذر است. پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا (ع) تنها پل این تقاطع غیر همسطح است که زیر بار ترافیک رفته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا