حمل و نقل

انتشار ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه حمل‌ونقل عمومی

مدیرعامل شرکت مترو تهران از انتشار اوراق مشارکت سال ۹۹ به مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: امیدواریم این کار به زودی انجام شود تا شاهد توسعه حمل و نقل عمومی باشیم.

به گزارش صما به نقل از همشهری آنلاین، حدود ۲۲۰ میلیارد تومان از مبلغ فروش اوراق مشارکت ۹۸ توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت باقی مانده است و مدیران شهری تلاش می‌کنند با رفع موانع باقی مانده و آزادسازی این مبلغ، پرونده اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ بسته شود.

همچنین به زودی اوارق مشارکت سال ۹۹ به مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منتشر می‌شود که علی امام با اشاره به آخرین وضعیت انتشار اوراق گفت: برای انتشار و فروش اوراق سال گذشته، بانک شهر به عنوان بانک عامل معرفی شده است. در صورتی که برخی روال اداری کار تسریع شود،‌ امیدواریم تا قبل از شروع تابستان این کار انجام شود و مشکلات شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران از منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ منتفع شود.

به گفته او ۱۸۵۰ میلیارد تومان از مبلغ فروش اوراق مشارکت به توسعه مترو و ۴۵۰ میلیارد تومان هم به شرکت اتوبوسرانی اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: کل بودجه اختصاص یافته به شرکت مترو در ۴۴ ماه گذشته، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد آن از محل فروش اوراق مشارکت، سه درصد از محل اعتبارات تخصیصی دولت و مابقی را که حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود را شهرداری تهران تامین کرده است.»

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا