حمل و نقل

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

بازسازی ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی تا پایان مردادماه

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طرح راهداری محوری در ١٠ کریدور اصلی کشور در دوره زمانی اردیبهشت تا مرداد امسال اجرا می‌شود که در پی آن ۳۵ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور بازسازی می‌شود.

به گزارش صما، رضا اکبری  افزود: طبق روال همیشگی طرح‌هایی برای افزایش سرعت و کیفیت فعالیت‌های راهداری جاری اجرا شده که یکی از آنها، طرح موفق راهداری محوری است.

اکبری افزود :در طرح راهداری محوری اقدامات مربوط به امور جاری راهداری به صورت گروهی با اکیپی از راهداران و ماشین‌آلات انجام می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، خاطر نشان کرد: در راستای تسریع و تقویت امکانات حوزه راهداری با هدف اجرای امور جاری راهداری، در طرح راهداری محوری امکانات و ماشین‌آلات چند شهرستان با هم تجمیع می‌شود و همگی داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی قرار می‌گیرد و در واقع مجموعه‌ای از امکانات به صورت گروهی در اجرای فعالیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکبری با اشاره به اینکه طرح راهداری محوری از ابتدای اردیبشت ماه سال امسال آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد، افزود: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده پیش‌بینی می‌شود امور جاری راهداری ٣۵ هزار کیلومتر راه شریانی در این بازه زمانی اجرایی می‌شود.

وی گفت: اکنون اجرای این طرح در تمام استان‌های کشور با حضور ١٢ هزار نیروی راهداری و ٩ هزار ماشین‌آلات آغاز شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ ای همچنین خاطرنشان کرد:این طرح در فاز اول در ١٠ کریدور اصلی کشور و در فاز دوم بزرگراه‌های متصل به این کریدورها را شامل می‌شود که از حجم ترافیک بالایی برخوردار هستند.  در فاز سوم راه‌های اصلی که به این کریدورها و بزرگراه‌ها متصل می‌شوند را شامل می‌شود که مجموعا ٣۵ هزار کیلومتر راه را دربرمی‌گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا