شهر

یک عضو شورای شهر تهران:

سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد؟

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران تذکر داد و گفت: سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد؟

به گزارش صما به نقل از ایسنا، زهرا نژادبهرام در جریان دویست و نود و ششمین جلسه شورا در تذکری به شهردار تهران جویای سرنوشت شناسنامه باغات و اراضی مشجر شد و افزود: شورای اسلامی شهر تهران در راستای اجرای ماده دو قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب و اصلاحیه آن و همچنین ماده یکم مصوبه ساماندهی صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران و مصوبه «شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر» را در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۷ به تصویب رسانده است.

نژادبهرام با بیان اینکه این تصمیم در تداوم رویکرد حفاظت و توسعه فضای سبز در پایتخت توسط شورای شهر اتخاذ شد و یکی از قطعات کلیدی تکمیل پازل عملکردی دوران کنونی در مدیریت شهری تهران است، افزود: مطابق با بند یکم این مصوبه، شهرداری تهران موظف شد از طریق کمیسیون ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده یکم  قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب شورای عالی استان‌ها و اصلاحات بعدی آن، نسبت به اظهار نظر کارشناسی در خصوص نوعیت اراضی مشجر برداشت شده است اقدام کند. گزارش نتایج حاصله را ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه به منظور بررسی فرایند کارشناسی تشخیص باغات و تصویب در صحن شورا، به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوع و گام مهمی که در خصوص تعیین نوعیت اراضی مشجر (شناسایی ۶۱۸۳ پلاک مشجر و تهیه شناسنامه برای ۳۴۲۸ قطعه آن تا زمان مصوبه مذکور) برداشته شد، انتظار می‌رفت که در این مدت گزارش مدون و جامعی به شورای شهر ارائه شود.

هنوز اقدام مشخصی درباره شناسنامه باغات انجام نشده است

نژادبهرام گفت: متاسفانه با گذشت حدود ۲۰ ماه از پایان زمان تعیین شده برای انجام تکلیف شهرداری تهران طبق مصوبه مذکور و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، هنوز هم اقدام مشخصی در این خصوص انجام نشده است.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اتمام مهلت مقرر در مصوبه و نقش بی‌بدیل تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر در حفاظت و صیانت حداکثری از ریه‌های تنفسی پایتخت خطاب به شهردار تهران گفت: از جنابعالی انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه گزارش و نتایج اقدامات انجام شده به اعضای شورای شهر برای گذران سیر قانونی، اقدام کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا