دسته‌بندی نشده

آخوندی در نشست خبری:

آمده‌ام در مقابل شبکه‌های فساد بایستم

عباس آخوندی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: من می‌آیم تا با اتکای به نیروی ملت در مقابل شبکه‌های فساد بایستم.

به گزارش صما، وی اظهار داشت: بنده نگران این هستم که با ارزیابی اشتباه از قدرت سخت‌مان، «گرازان» در منطقه چیره شوند همان‌طور که شاهد ریخته شدن خون بی‌گناهان در بسیاری از کشورهای منطقه هستیم.

آخوندی بیان کرد: متاسفانه ما با پدیده چند دولتی یا دو دولتی مواجه هستیم و دولت مستقر در این شرایط امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و مشکلات بر هم انباشته می‌شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شاهدیم دولت حتی توان مدیریت بیماری کرونا را هم از دست داده است به گونه‌ای که ۱۰ هزار کسب و کار فرو پاشیده و سه میلیون نفر بیکار شدند و دولت امکان حمایت از خانوارها را نداشته است.

آخوندی ادامه داد: سطح عمومی قیمت‌ها و بهای اقلام خوراکی هر روز افزایش می‌یابد و هیچکس نمی‌تواند قیمت‌ها را طی روزهای آینده پیش‌بینی کند. نرخ ارزهای خارجی روزانه تعیین می‌شود و مردم باید هر روز نگران نوسانات نرخ ارز باشند.

وی اظهار داشت: قدرت خرید مردم هر روز کاهش می‌یابد و مفهوم تفکیک قوا به غلط به تجزیه قوا و شکل گیری دولت های چند گانه انجامیده و دولت های چندگانه به‌جای پرداختن به درد مردم، در پی جنگ و نزاع با هم هستند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس قانون، دولت موجودیتی مستقل از ملت ندارد و ملت تنها یک اراده دارد و آن هم باید در دولت ملی و مدرن متجلی شود و لازم است موانع بر سر راه برداشته شود و دولتی کارآمد ایجاد شود.

نرخ رشد سرمایه‌گذاری طی ۱۰ سال اخیر منفی شده است

آخوندی تصریح کرد: متاسفانه میل به سرمایه‌گذاری در ایران از بین رفته و نرخ رشد سرمایه‌گذاری طی ۱۰ سال اخیر منفی شده است. همچنین هیچ گاه اصلاح سیاست‌های پولی در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به طور جدی و غیرقابل بازگشت در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: نپیوستن به FATF منجر به زیرزمینی شدن تجارت و وابسته ساختن فعالان اقتصادی شده و دنبال آن هستم که گلوگاه‌های تجاری را باز کنم. متاسفانه شاهد فسادهای هزاران میلیاردی هستیم و هر کس به جنگ با این باندها برود با هزاران تله و مانع مواجه می‌شود و سیاست‌مدار ملی باید تمام این مخاطرات را به جان بخرد و با فساد مبارزه کند.

آخوندی گفت: رفع بیکاری، توجه به بهداشت عمومی، توسعه مرزها، رفع نابرابری بین شهرها و روستاها و همچنین و همچنین بین شهرها و برخی کلان شهرها و تلاش برای رشد اقتصادی از جمله برنامه‌هایی است که بنده در دستور کار خواهم داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا