نظام مهندسی

صدور پروانه‌ ساخت در کشور کاهش یافته است

عضو سازمان نظام مهندسی کشور گفت: در چند سال گذشته شاهد کاهش چشم‌گیر صدور پروانه‌های ساخت در کشور بوده‌ایم.

به گزارش صما به نقل از ساختمان آنلاین، نصرالله با بیان اینکه این انجمن دارای رتبه و درجه A است و در زمینه آموزش و ارزیابی‌های اولیه و تخصصی اقدامات موثری صورت گرفته است، افزود: در حوزه اجرای پروژه‌های پژوهشی اقدامات بسیار موثری انجام شده است. با حضور اساتید مجرب همچنین با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم گام‌های موثر و مطلوبی را در این بخش برداریم.

مجری انجمن مدیریت پروژه ایران با بیان اینکه هدف این انجمن ارتقای مدیریت پروژه در کشور است اظهار کرد: افراد فکر می‌کنند وقتی که مهندس شدند مدیر هم هستند، اما مدیریت یک علم است و باید قواعد آن را آموخت.

وی تاکید کرد: کمتر پروژه‌ای داریم که سر وقت و در موعد مقرر به اجرا برسد و با همان هزینه برآورد شده در ابتدای کار مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و وقتی پروژه‌ای عقب می‌افتد مدیریت در آ‌ن پروژه گم می‌شود.

عضو نظام مهندسی کشور با بیان اینکه تامین سرپناه برای مردم از وظایف دولت است اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته تفکری حاکم بود که دولت که کار به خانه مردم دارد و هر کسی خانه می‌خواهد خودش نسبت به ساخت آن اقدام کند و همین تفکر باعث شد صدور پروانه ساخت و ساز بسیار کاهش پیدا کند و روند اجرای مسکن مهر به شدت آسیب دید.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در این سال‌ها به شدت افت پیدا کرد و تقاضا بر روی هم انباشت شد و افزایش یافت و امروز با بحران جدی مسکن مواجه هستیم.

سال گذشته برای ۱۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شد

نصرالله گفت: به دلیل همین سیاست‌هاست که شاهد مشکلات در بحث ازدواج جوانان، حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی هستیم. امروز ۱۹ میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین هستند و در بدترین وضعیت زندگی می‌کنند.

او تاکید کرد: همه ما در برابر تامین سرپناه مردم رسالتی داریم و تلاش می‌کنیم که این فضا را بشکنیم و نهضت ساختمان‌سازی را آغاز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به افت صدور پروانه ساخت و ساز در کشور گفت: در حالی که در سال ۹۲ برای ۵۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده بود، این عدد در سال گذشته به ۱۰ میلیون متر مربع رسید.

مجری انجمن مدیریت پروژه با بیان اینکه امروز به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمندیم، ادامه داد: تامین این میزان واحد مسکونی کار بسیار بزرگی است که بخشی از آن را می‌توان از خانه‌های خالی تامین کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا