مسکن و ساختمان

نوسانات نرخ ارز انبوه‌سازان را ورشکسته کرد

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تولیدکنندگان و انبوه‌سازان مسکن را ورشکسته کرد، گفت: الان می‌توان مسکن را زیر قیمت‌ تمام‌شده از انبوه‌سازان خریداری کرد.

به گزارش صما، جمشید برزگر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و انبوه‌سازان به‌خاطر جهش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی ورشکسته و از بازار خارج شدند، اظهار کرد: تولیدکنندگان الان در دادگاه‌ها در رفت‌وآمد هستند  و می‌توان مسکن را زیر قیمت تمام‌شده از انبوه‌سازان خریداری کرد.

وی افزود: مسئولان برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه،  قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن را که در قالب طرح جهش تولید مسکن اصلاح شده است عملیاتی و اجرایی کنند و هیچ محدودیتی هم در زمین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اهداف تدوین ‌شده در سیاست‌های کلی برنامه توسعه پنج‌ ساله و قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن برای دهک‌های پایین هنوز محقق نشده است، تصریح کرد: چرا مجلس، از وزیر راه‌وشهرسازی به‌خاطر اجرایی نشدن این قانون سؤال نکرد؟

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: برای اینکه مردم صاحب خانه شوند باید قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن را اجرا کنیم و لازم است که همه دستگاه‌های اجرایی طبق قانون ملزم به انجام وظیفه در این بخش شوند.

برزگر تامین زمین و منابع مالی ارزان‌قیمت را لازمه تولید مسکن در کشور دانست و گفت: مجلس فعلی فقط طرح جهش تولید مسکن را ارائه داده است و کاهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر هم ناشی از نوسانات بازار و مسئله برجام است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا