مسکن و ساختمان

برای ثبت املاک خاص در سامانه اسکان چه باید کرد؟

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان در چند دقیقه امکان‌پذیر است، گفت: از سه طریق شامل تماس تلفنی، پیامک و پاسخگویی آنلاین، سئوالات و ابهامات هموطنان پاسخ داده می‌شود؛ موارد خاص نیز در کمیته مربوطه بررسی و بعد از چند ساعت جواب داده خواهد شد.

به گزارش صما به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: در سامانه املاک و اسکان به صورت ۲۴ ساعته از سه مجرا شامل مرکز تماس تلفنی به شماره ۰۲۱۵۹۱۹۸ همچنین شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ و پاسخگوی آنلاین، جوابگوی سئوالات مردم هستیم. کسانی که مواردشان خاص باشد سئوال آنها دریافت و در کمیته مربوطه بررسی می‌شود. بعد از چند ساعت نتیجه از طریق تلفن به آنها اعلام خواهد شد.

دهم اردیبهشت تا نوزدهم خرداد زمانی برای ثبت اطلاعات همه کدهای ملی

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه تا دو روز دیگر ثبت‌نام بر اساس آخرین رقم کد ملی خواهد بود، تصریح کرد: روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه کسانی که آخرین رقم شماره ملی آنها صفر باشد مجاز به ثبت‌نام هستند. از روز دهم اریبهشت تا ۱۹ خردادماه تمامی کدهای ملی می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان رج کنند.

به گفته محمودزاده، در چند روز گذشته سرعت و تعداد ثبت‌نام‌ها بسیار افزایش یافته و به زودی آماری را در این زمینه ارائه می‌کنیم. امکان ویرایش هم فراهم شده و مشکل خاصی نیست. حدود ۱۰ فیلم آموزشی هم تهیه شده که مراحل مختلف درج اطلاعات را توضیح می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است زمان دو ماهه ثبت نام تمدید شود گفت: در ماده ۵۲ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم دو ماه زمان برای درج اطلاعات پیش‌بینی شده و تمدید لحاظ نشده است. اما ممکن است اگر لازم باشد با مراکز ذی‌ربط هماهنگی و زمان بیشتری داده شود. البته ثبت‌نام، کار زمان‌بر و سختی نیست و هموطنان در چند دقیقه می‌توانند انجام دهند.

محمودزاده افزود: با توجه به اینکه مراحل بعدی فرایند اجرای ماده ۵۲ قانون مالیات‌های مستقیم وابسته به مرحله قبل است هر تعللی در هر بخش می‌تواند منجر به کند شدن فرایند شود.

در واحدهای سنددار کد شناسه سند باید درج شود

معاون وزیر راه‌وشهرسازی، مالکان و ساکنان تمامی املاک اعم از سنددار و فاقد سند را مکلف به ثبت اطلاعات سکونتی دانست و گفت: در واحدهای سنددار کد شناسه سند باید درج شود. برای واحدهای قولنامه‌ای، مسکن مهر، تعاونی‌ساز یا خانه‌هایی که در رهن بانک است نیز فضا و امکان درج پیش‌بینی شده است.

به گفته محمودزاده، در روزهای اخیر اقداماتی در راستای سهولت ثبت‌نام هموطنان در سامانه املاک و اسکان صورت گرفت. با توجه به اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و فیلم‌های متعدد آموزشی به ابهامات و سئوالات پاسخ داده می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا