شهر

شهردار تهران ملزم به ارائه سند تحویل و تحول شهرداری شد

طرح دوفوریتی «الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری تهران مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری دوره پنجم» با ۱۷ رای موافق اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

علی اعطا به عنوان پیشنهاددهنده این طرح در صحن شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم بعد از یک دوره ۱۴ ساله مدیریت پیوسته یک جریان سیاسی و فکری و سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های تقریبا یکسان، کار خود را آغاز کرد.

آنگونه که ایسنا گزارش داده است، وی با بیان اینکه این تغییر ناشی از اراده و خواست مردم ایجاد شد، افزود: رای مردم مبنی بر این بود که این رویکردهای جاری باید تغییر یابد و شهر تهران به‌گونه‌ای دیگر اداره شود.

به‌گفته اعطا، این تغییر و اراده در انتخاب اعضای شورا، برنامه‌ها و شعارهای آنها متبلور شد و به تبع آن، اراده مردم در شورا، شهرداری و رویکرد مدیریت شهری و برنامه و بودجه شهرداری حاکم شد.

سندی گویای تهرانی که تحویل گرفته شده و تحویل داده خواهد شد

وی با یادآوری اینکه اعضای شورا در هفتمین جلسه دوره پنجم خود در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۶ طرحی دوفوریتی را تصویب کردند، تصریح کرد: بر اساس آن طرح شهرداری تهران به تهیه و ارائه گزارش و سند تحویل و تحول مدیریت شهری حداکثر ظرف ۱۰۰ روز ملزم شد.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه شهردار وقت گزارش متناظری را تهیه و به شورا ارائه کرد، گفت: سند تحویل و تحول سال ۹۶ می‌گفت ما چه چیزی را تحویل گرفتیم و سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰ می‌گوید ما چه چیزی را تحویل خواهیم داد.

حناچی تا ۳۱ اردیبهشت فرصت ارائه سند در صحن شورا را دارد

اعطا در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰ گزارش روتین روابط عمومی‌ها که جنبه تبلیغاتی دارد، نیست؛ بلکه گزارشی مستند و دیتا محور در حوزه‌های مختلف اداری است که با صورت‌بندی مقایسه‌ای برای مخاطب قابل فهم باشد.

وی تاکید کرد: این سند توسط شهردار تهران در صحن شورا ارائه خواهد شد و قابلیت انتشار پیدا خواهد کرد.

اعضای شورای شهر تهران با تصویب این طرح به پیروز حناچی، شهردار تهران مهلت داده‌اند که تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ سند را تهیه، تنظیم و به شورای شهر ارسال و در صحن علنی شورا قرائت کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا