مسکن و ساختمان

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

نظارتی بر بازار مصالح ساختمانی وجود ندارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما بر این است که نظارت بر تولید مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد و تولید و توزیع مصالح ساختمانی به نوعی به امان خدا رها شده است.

به گزارش اخبار ساختمان،  محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص در کمیسیون عمران درباره عملکرد ضعیف وزارت صمت پیرو بی‌نظمی در تولید و توزیع مصالح ساختمانی اعم از فولاد و سیمان، افزود: مصالح ساختمانی مهم‌ترین عامل گرانی بازار مسکن قلمداد می‌شوند؛ بنابراین پیرو مشکلات فراوان در این بخش، تحقیق و تفحص نسبت به نحوه توزیع فولاد و سیمان در وزارت صنعت در کمیسیون عمران کلید خورد.

وی با بیان اینکه مکاتبات در این زمینه با وزارت صنعت انجام شده است، تصریح کرد: این تحقیق و تفحص در مسیر اداری قرار دارد و متوقف نشده است.

بی‌برنامگی در وزارت صمت حاکم است

رضایی‌کوچی با بیان اینکه وزارت صمت هیچ برنامه‌ای در زمینه تولید و توزیع مصالح ساختمانی ندارد، اظهار داشت: حتی معاون معدنی وزارت صمت که نقش مهمی در کنترل شرکت‌های فولادی دارد، در عرض سه ماه گذشته سه بار تغییر کرده است؛ بنابراین در وزارت صمت بی‌برنامگی و شرایطی غیرطبیعی حاکم است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت فولاد، میلگرد و سیمان به شدت رشد کرده است، گفت: آنالیز بازار نشان می‌دهد که نسبت به سال ۱۳۹۸ قیمت سیمان هشت برابر رشد کرده است که به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا