حمل و نقل

ماجرای مسافران ایستاده در پرواز آبادان-مشهد قشم ایر

از عصر دیروز ویدئویی در فضای مجازی از پرواز آبادان به مشهد منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از مسافران در راهروی هواپیما ایستاده‌اند و جایی برای نشستن ندارند. یکی از مسافران خانم این پرواز می‌گوید ایرلاین مربوطه نه تنها مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت را رعایت نکرده بلکه ۴۰ نفر بیش از ظرفیت کامل هواپیما، مسافرگیری کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این خانم مسافر اظهار می‌کند تمام صندلی‌های هواپیما پر هستند و تعداد مسافران ایستاده در راهروی هواپیما را ۳۰ تا ۴۰ نفر برآورد می‌کند. البته باتوجه‌به محدود بودن زاویه دید در این ویدئو، امکان اثبات این اظهارات از وجود ندارد. با این حال مدیرعامل ایرلاین قشم ایر اظهار کرد: هواپیمای در نظر گرفته شده برای این پرواز یک فروند ایرباس ۳۲۰ بود که ۶۰ درصد ظرفیت آن کمی بیش از ۸۰ نفر می‌شود که به همان تعداد هم بلیت به فروش رفته بود.

حسن قاسمی با بیان اینکه برای این هواپیما مشکل فنی ایجاد شد، اضافه کرد: به‌ناچار یک فروند هواپیمای RJ از خانواده هواپیما‌های BAE را جایگزین کردیم که ۶۰ درصد ظرفیت آن حدود ۷۰ نفر است؛ از همین رو به مسافران مازاد پیشنهاد دادیم بلیت خود را لغو و وجه بلیت را پس بگیرند که تعدادی از مسافران به این کار رضایت دادند، اما بقیه آنها باوجود توضیح درباره ظرفیت محدود هواپیما حاضر به لغو بلیت خود نشدند.

وی اظهارات مطرح شده در ویدئو مبنی بر وجود ۴۰ مسافر مازاد در پرواز را دروغ اعلام کرد و گفت:‌ قبول داریم که در این پرواز بیشتر از ۶۰ درصد مسافر سوار شده، اما اینکه بیش از ظرفیت هواپیما، بلیت به فروش رفته نه‌تنها کذب است بلکه اصلا امکان آن نیز وجود ندارد.

قاسمی اعلام کرد: قصد داریم با شکایت از این خانم مسافر در پلیس فتا، اعاده حیثیت کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا