مسکن و ساختمان

ارائه اپلیکیشن سامانه املاک و اسکان برای تسهیل خوداظهاری

وزارت راه‌و‌شهرسازی برای ایجاد تسهیل خوداظهاری افراد در سامانه ملی املاک و اسکان، برنامه کاربردی (اپلیکیشن) این سامانه را به آدرس https://amlak.mrud.ir/amlak.apk در دسترس عموم قرار داد.

این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های سیستم عامل اندروید قابل نصب است و دارندگان سیستم عامل ios می‌توانند از طریق مرورگر سافاری خود به سایت املاک و اسکان به نشانی https://amlak.mrud.ir/authenticate مراجعه و از طریق گزینه Add to Homescreen نسخه وب اپلیکیشن سامانه را بر روی گوشی خود نصب کنند.

در راستای اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب پنجم آذرماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی باید تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ظرف دو ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره۷ ماده ۱۶۹مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره خواهند شد. بدین ترتیب این واحدهای خالی، سال دوم مشمول معادل یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم معادل مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد معادل یک‌ونیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه خواهند بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا