شهر

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران:

۴۵ درصد به بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ و تایید شورای عالی شهرسازی و معماری در آخرین روزهای اسفند سال ۹۹ بیش از  یک‌هزار و ۵۱۹ هکتار به محدوده ۳ هزار و ۳۸۶ هکتاری بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد.

مجید فراهانی در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر، اضافه شدن ۴۵ درصد به بافت فرسوده شهر تهران در مناطق مختلف را مهم و مثبت ارزیابی کرد و افزود: این اتفاق با مصوبه کمیسیون ماده پنج و تایید شورای عالی شهرسازی در آخرین روزهای اسفند سال گذشته روی داد می‌تواند نویدبخش بازسازی و نوسازی شهر تهران در سال‌های پیش رو باشد.

وی با اظهار اینکه این مساحت از بافت فرسوده‌ای که واجد ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است مطابق نقشه‌های کمیسیون ماده پنج به بافت فرسوده شهر تهران اضافه می‌شود، توضیح داد: بر این اساس از این پس مالکان در این محدوده‌ها می‌توانند از مشوق‌ها و تسهیلات ویژه سازندگان در بافت فرسوده، استفاده کنند.

تعلق تسهیلات ساماندهی به واحدهای مسکونی محدوده بازار تهران

فراهانی تاکید کرد: واحدهای مسکونی که در محدوده بازار تهران و راسته‌های تجاری نیز اقدام به دریافت پروانه تخریب و نوسازی می‌کنند از این مشوق‌ها و تسهیلات قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار داشت: از دولت انتظار داریم به تکالیف خود در خصوص ارائه انشعابات رایگان به سازندگان بافت فرسوده عمل کند.

فراهانی با یادآوری اینکه بافت فرسوده یکی از مهم‌ترین مشکلات مدیریت شهری است، تصریح کرد: چراکه اگر بحرانی به وجود آید بیشترین آسیب را شهر تهران از این ناحیه خواهد دید؛ به‌عنوان نمونه اگر زلزله بالای ۶.۵ ریشتر در تهران روی دهد بیش از ۲ میلیون نفر در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا