مسکن و ساختمان

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پیش‌بینی کرد:

تبدیل شهرهای جدید به سکونتگاه‌های پایدار تا پنج سال آینده

«اگر روند سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به‌صورت مستمر تا پنج سال آینده ادامه یابد این مناطق را به سکونتگاه‌هایی پایدار برای کشور تبدیل می‌کند.»

معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون استفاده از تمام ظرفیت‌های منابع داخلی و ملی برای پیشبرد و به نتیجه رساندن پروژه‌ها به‌عنوان سیاست کلان در سطح شرکت و حتی وزارتخانه برای رسیدن به این چشم‌انداز مدنظر قرار دارد.

حبیب‌اله طاهرخانی همچنین با تاکید بر اینکه باید تمرکز اصلی مجموعه ستاد و سایر شرکت‌های تابعه در سال جاری به نتیجه رساندن برنامه‌ها باشد، اظهار داشت: باید در این راستا از آغاز طرح‌های جدید مگر به ضرورت پرهیز شود.

پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از برنامه‌های مهم سال جاری

وی همچنین تحقق پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن را یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال جاری بیان و تصریح کرد: طراحی منظر، معماری و آغاز همزمان اجرای خدمات با ساخت واحدهای مسکونی از دیگر نکات قابل توجه در این حوزه به شمار می‌رود که تمامی بخش‌ها باید آن را با جدیت پیگیری کنند.

طاهرخانی برای پیشبرد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید از مدیران درخواست کرد قراردادهای مرتبط با پیمانکاران و بانک هرچه سریع‌تر انجام شود و پروژه‌ها بدون هیچ‌گونه معطلی در مسیر اجرا قرار گیرند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین تاکید کرد: در حوزه پروژه‌های روبنایی و زیرساختی پروژه جدیدی آغاز نشود و منابع در دست برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته هزینه شود.

وی در تکمیل توضیحات خود به بازار ملتهب مسکن گریز زد و گفت: هرچند بخش بزرگی از این بحران تابع وضعیت کلان کشور است، اما در این مسیر وزارت راه‌وشهرسازی نیز به نوبه خود طرح‌های گوناگونی برای رویارویی با این مشکل در نظر گرفته است که طرح اقدام ملی مسکن، احداث شهرک و شهرهای نسل نوین نمونه‌ای از آنها به‌شمار می‌رود.

شرایط ساخت شهرک تسهیل شده است

به گفته طاهرخانی شرایط ساخت شهرک‌ها با مصوبه‌های اخیر تسهیل شده که ساخت نوع مسکونی آن توسط بخش‌های خصوصی و دولتی در اولویت قرار دارد.

وی از مدیران و مسئولان این حوزه خواستار بررسی این سیاست و شناسایی موانع و مشکلات شد تا اقدامات لازم را برای برطرف کردن آنها انجام داد.

طاهرخانی همچنین با اشاره به آغاز ۵ هزار پروژه مسکن مهر جدید در شهر جدید پردیس، تصریح کرد: پیشبرد و اتمام این پروژه‌ها قطعا به یک استراتژی ویژه نیاز داشته و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد؛ در این راستا تمامی شرکت‌ها موظف به پاسخگویی مناسب و ایجاد رضایت در متقاضیان و بررسی عملکرد کارگزاری‌های مسکن مهر هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا