دانشنامه ساخت و ساز

سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون

سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون از مهمترین موضوعاتی می باشد که ذهن هر طراح داخلی و طراح دکوراسیون را به سوی خود جلب کرده و این افراد نیز سعی بر آن دارند تا با انواع این سبک ها از نزدیک آشنا شده و با ایده های نوین به خدمت رسانی بپردازند. سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون را می توان اصلی ترین وظایف هر طراح داخلی و طراح دکوراسیون دانست که از مهم ترین این سبک های نیز می توان به سبک ایرانی و روستیک اشاره کرد.

آیا در مورد سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون اطلاعات کافی در دست دارید؟ آیا می دانید که معروف ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی داخلی کدام هستند؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید تا بتوانید اطلاعات مفیدی را در خصوص این قبیل سوالات به دست بیاورید. سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون یکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات مورد بحث برای هر طراح داخلی و طراح دکوراسیون می باشد که این افراد بایستی اطلاعات بسیار دقیق و به روزی درباره تمام سبک های موجود به دست بیاورند تا از این طریق بتوانند بهترین و جذاب ترین ایده ها را در فرصت های به وجود آمده ارائه دهند. برای مثال یک طراح داخلی باید بداند که بهترین سبک برای ساخت ویلا در دل کوهستان، سبک داخلی روستیک می باشد که بی شک اگر طراح با ویژگی های این سبک آشنا باشد می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین ایده را پیاده سازی نماید. در ادامه به چند نمونه از سبک شناسی طراحی داخلی خواهیم پرداخت .

سبک شناسی طراحی داخلی

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

از مشهورترین و مهمترین سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون می توان به سبک ایرانی اشاره نمود که از با ارزش ترین و بهترین ویژگی ها برخوردار بوده و در کل جهان شهرت بی نظیری را دارد. از مهم ترین ویژگی این سبک می توان به محاسبه دقیق و طراحی مناسب آن اشاره کرد همچنین استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مصالح نیز در این سبک سبب شده تا بسیاری از افراد در ساخت و سازهای خود سبک ایرانی را پیاده کنند. همچنین این سبک همگونی بسیار جالبی را با شرایط اقلیمی و آب و هوای کشور ما داشته و اگر شما نیز قصد انتخاب یکی از بهترین سبک های طراحی داخلی را دارید می توانید سبک ایرانی را در اولویت های خود قرار دهید.

سبک شناسی طراحی داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم

سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم یا ساده گرایی یکی از معروف ترین سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون به شمار می آید که توانسته است توجه بسیاری از مهندسین و معمارها را به سوی خود جلب کند. این سبک با داشتن تاریخچه بسیار قدیمی خود، در کشورهای مختلف مورد استفاده واقع شده است و امروزه نیز با داشتن تغییرات بسیار کوچکی در بسیاری از مناطق جهان مورد پسند افراد واقع شده است. از مهم ترین ویژگی های سبک طراحی و دکوراسیون داخلی مینیمالیسم می توان به سادگی و بی آلایشی آن اشاره کرد که در این سبک تمام آیتم های استفاده شده در حد و اندازه خود بوده و هیچ گونه گزافی در آن استفاده نشده است. توجه داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در این سبک با توجه به نوع علاقه طراح آن ممکن است خیلی تیره یا خیلی روشن باشد که این موضوع یک امر کاملا سلیقه ای بوده و افراد نیز می توانند با توجه به علاقه خود یکی از این دو تم رنگی را انتخاب کنند. تمام وسایل مورد استفاده در این سبک با استفاده از اشکال هندسی تهیه شده اند و رنگ های مورد استفاده نیز دارای درخشندگی بسیار جذابی بوده که توجه افراد را در وهله ی اول به سوی خود جلب می کند. توجه داشته باشید که در این سبک تمام جزئیات با نهایت دقت و صحت انجام شده است و این امر از بزرگترین نقاط قوت این سبک در مقایسه با دیگر سبک های طراحی داخلی و دکوراسیون می باشد.

سبک شناسی طراحی داخلی

سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

از دیگر سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون می توان به سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی اشاره کرد که یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین سبک های شناخته می باشد که امروزه در بسیاری از نقاط جهان شاهد استفاده و به کار بردن این سبک هستیم. از مهم ترین ویژگی های این سبک می توان به سادگی و کم جزئیات بودن آن اشاره کرد به طوری که شما می توانید با مشاهده سبک ژاپنی به زیبایی و سادگی بسیار بی نظیر آن پی ببرید. بیشتر فریم های مورد استفاده در این سبک در قالب مربع بوده و از عناصر بسیار خاص مانند واشی تسو و تاتامی مت در این سبک استفاده می شود. استفاده از درب های چوبی کشویی از مهم ترین ویژگی های دیگر این سبک می باشد که بی شک شما را مجذوب خود خواهد کرد و حس خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. توجه داشته باشید که تمام میزهای استفاده شده در این سبک از ارتفاع بسیار کوتاهی برخوردار هستند و این امر نیز از مهم ترین نشانه های این سبک به شمار می آید. باغ آرایی در سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی نیز می تواند تاثیر بسیار مثبت و بی نظیری را به این سبک بخشیده و جلوه شگفت انگیزی را مورد تماشا قرار دهد.

سبک شناسی طراحی داخلی

سبک داخلی روستیک

سبک روستیک یکی دیگر از انواع سبک شناسی طراحی داخلی و دکوراسیون می باشد که بیشتر در ویلاهای کوهستانی مورد استفاده واقع می شود که البته امروزه در ویلاهای روستایی نیز می توان شاهد استفاده از این سبک بود. توجه داشته باشید که سبک روستیک از ویژگی های بسیار منحصر به فردی برخوردار است که بی شک این ویژگی ها سبب جذابیت و زیبا به نظر رسیدن این سبک خواهد شد. در این سبک تمام اشیاء مورد استفاده از تنه چوب درختان مختلف می باشد شاید در نگاه اول سبکی بسیار زمخت به نظر برسد ولی توجه داشته باشید که از لطافت و زیبایی بسیار باشکوه و بی نظیری برخوردار است. از دیگر ویژگی های بی نظیر و منحصر به فرد این سبک می توان به خام و نپختگی بودن آن اشاره کرد که اجزای آن نیز حالت ناصاف به خود داشته و معمولا درب های ورودی نیز به سوی داخل باز می شود. اگر شما نیز می خواهید در دل کوهستان یا یک روستا، بهترین و شیک ترین ویلا را برای خود احداث کنید می توانید با اولویت قرار دادن این سبک، یکی از شیک ترین ویلاها را از آن خود داشته باشید.

سبک شناسی طراحی داخلیسبک شناسی طراحی داخلی

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا