مسکن و ساختمان

حدود ۳۵۰۰ ساختمان ناامین در تهران نیاز به مداخله دارند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه ساختمانهای مهم تهران هر ساله بازدید می‌شوند، گفت: در آخرین پایش از ۳۳ هزار ساختمانی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند حدود سه هزار و ۵۰۰ ساختمان ناایمن برای ایمن‌سازی نیاز به مداخله دارند.

به گزارش صما؛ مهدی داوری صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه امروز حدود ۵۰ درصد از نیروهای استراحت (غیرشیفت) سازمان آتش‌نشانی تهران را فراخوان کردیم که در ایستگاه‌ها حاضر باشند، اظهار کرد: در مجموع  ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آتش‌نشانان تهرانی در شب چهارشنبه آخر سال آماده‌باش هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه آمادگی داریم با حوادث احتمالی مقابله کنیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال حوادثی را در شب چهارشنبه آخر سال داشته باشیم.

وی درباره ایمنی ساختمانها نیز گفت: فاکتور ایمنی در ساختمانها باید به صورت دائم پیگیری شود؛ ممکن است یک ساختمان امروز ایمنی داشته باشد اما روز بعد ایمنی در آن به دلیل تغییراتی مانند انسداد راه‌پله‌های فرار، کاهش پیدا کند.

داوری با بیان اینکه ساختمانهای مهم تهران هر ساله بازدید می‌شوند وضعیت آن به اطلاع بهره‌برداران آن می‌رسد، تصریح کرد: در آخرین پایش از ۳۳ هزار ساختمانی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند حدود سه هزار و ۵۰۰ ساختمان ناایمن برای ایمن‌سازی نیاز به مداخله دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران یادآور شد: به نظرم قوانین در این رابطه (ایمن‌سازی ساختمانها) کامل نیستند و باید به کمک ما بیایند، به طور مثال نیروی انتظامی با پشتوانه قانونی، مأموریتهای خود را به خوبی انجام می‌دهد اما در حوزه ایمنی اینگونه نیست و نیازمند این هستیم که قوانین به کمک ما بیاید.

وی ادامه داد: می‌توانند درباره برخورد با ساختمانهای ناایمن به ما قدرت اجرایی هم بدهند یعنی ضابط قانونی شویم و می‌دانم که لایحه‌ای در دولت در دست پیگیری است که امیدوارم به مجلس برسد و به صورت قانونی تصویب شود.

داوری درباره وسایل و تجهیزات آتش‌نشانی نیز خاطرنشان کرد: اگر شهر در بهترین شرایط ایمنی نیز باشد، آتش‌نشانی موظف است که آماده خود را برای حوادث داشته باشد؛ در تمام دنیا آتش‌نشانی مکلف به تجهیز کردن خود برای سخت‌ترین شرایط است، تحریمها کار را برای ما سخت کرده اما پیشرفت ادامه دارد و تجهیزات داخلی نیز به کمک ما آمده است.

این مقام مسئول متذکر شد: یکی از نگرانی‌های دائمی سازمان مراقبت از پرسنل در حوادث است و آتش‌نشانان مجبور هستند در ایام چهارشنبه آخر سال بیشتر در سر کار باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا