حمل و نقل

۲ ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد

۲ ایستگاه در خط ۶ مترو تهران در آیینی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری افتتاح شد. 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه روز شنبه در این باره به گفت: خط ۶ در ایستگاه تربیت مدرس با خط هفت دارای ایستگاه تقاطعی است و به همین لحاظ افتتاح‌های این ایستگاه های جدید از جمله یادگار امام (ره) و شهید ستاری شکل دیگری به روند مسافرپذیری خطوط ۶ و ۷ مترو خواهد بخشید.

علی امام افزود: خط ۶ مترو به‌ طول حدود ۴۰ کیلومتر، طولانی‌ترین خط مترو زیرزمینی تهران به حساب می‌آید و اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره‌برداری کامل از خط ۶ از آن جهت است که این خط از بسیاری از مناطق، میدان‌های پر رفت و آمد و بیشتر خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم شهر تهران عبور می کند و با خطوط یک، ۲، سه، چهار و هفت مترو در ۶ ایستگاه و همچنین با خطوط دیگری که در برنامه توسعه مترو پایتخت پیش‌بینی شده است، ایستگاه تقاطعی دارد.

وی ادامه داد: در مراسم امروز همچنین تفاهمنامه اورهال ۳۱ رام قطار از سوی سازمان برنامه و بودجه و شهرداری تهران امضا می شود و همچنین قراداد تولید ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن سازی تهران نیز منعقد خواهد شد.

به گفته امام، این ۱۰۵ دستگاه قطار در قالب طرح تولید انبوه قطار ملی مترو است که نمونه نخست آن با سطح ۸۵ درصد داخلی سازی قطعات، به سرانجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم امروز همچنین دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو نیز تشریح می شود.

مراسم افتتاح ۲ ایستگاه یادگار امام (ره) و شهید ستاری در خط ۶ مترو تهران با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و همچنین پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در محل کارخانه واگن سازی تهران در حال برگزاری است.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین(ع) با خط ۲، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا