حمل و نقل

مترو تهران جزو ۱۵ مترو برتر آسیا از نظر طول شبکه است

مدیر دفتر هماهنگی اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران با بیان اینکه وجود مترو در هر شهر و کشوری نشان دهنده میزان پیشرفت و توسعه است گفت: مترو تهران به لحاظ طول شبکه خطوط جزو ۱۵ شهر برتر و از نظر میزان جابه‌جایی مسافران جزو ۱۶ شهر برتر آسیا به شمار می‌آید.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمد منتظری روز یکشنبه در هشتمین نمایشگاه حمل نقل ریلی و صنایع خدمات وابسته با بیان اینکه روند توسعه خطوط مترو در تهران قابل توجه است اظهار داشت: باید برای معرفی هر چه بیشتر مترو پایتخت به دنیا و اقدام‌هایی که انجام می‌شود، تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: احداث هر ایستگاه و خط جدید مترو می تواند گامی در راستای حل معضل ترافیک و معضلات ناشی از آن مانند آلودگی های زیست محیطی و … باشد.

منتظری در ادامه گفت: یکی از فاکتورهای پیشرفت و توسعه در تمام دنیا، میزان گسترش حمل و نقل عمومی و به ویژه شبکه خطوط مترو محسوب می شود و در واقع می توان گفت که مترو نماد پیشرفت و توسعه هر شهر به حساب می آید و از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر هماهنگی اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی در ایران با بیان اینکه توسعه مترو امروز یکی از مطالبات اصلی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود گفت: توسعه مترو باعث ایجاد شغل های مستقیم و غیر مستقیم زیادی است.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه حمل ونقل ریلی افزود: این فضا فرصتی ایجاد می‌کند تا دستاوردها و توان تولیدکنندگان داخلی دیده شود چرا که تلاش برای ساخت قطعات مترو نیز یک دوم تا یک پنجم صرفه جویی قیمتی و ارزی که دارد، باید مورد توجه قرارگیرد.

نماینده اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران با تاکید بر اینکه مترو مزیت های بسیار زیادی را به دنبال دارد گفت: مترو تهران توانسته جایگاه خوبی در دنیا علی رغم تبلیغات منفی که در خصوص ایران می شود، پیدا کند اما باید تلاش بیشتر شود تا این توانمندی ها نشان داد شود.

منتظری خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه توانسته ارتباط خوبی با (UITP) برای انعکاس و اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های خود برقرار کند و تلاش های خوبی برای معرفی متروی تهران و فعالیت هایش می‌کند که امیدوارم این همکاری بیشتر شود.

قطارهای مترو تهران و حومه روزانه ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه قطارهای متروی تهران روزانه ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد گفت: توان تولید ریل در داخل کشور ایجاد شده و امیدوارم هرچه زودتر شاهد تولید ریلUlC۴۵ نیز در شرکت ذوب آهن اصفهان باشیم.

فرنوش نوبخت در آخرین روز از هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع خدمات وابسته در بازدید از غرفه شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه مترو تهران با ۵۷۰ کیلومتر طول تک خط بزرگ‌ترین متروی کشور است.

وی افزود: تولید ریل موفقیت بزرگی در خودکفایی زیر ساخت بود که در ذوب آهن اصفهان محقق شد.

نوبخت تصریح کرد: برای اولین بار از این تولید برای تعمیر و نگهداری خط پنج متروی تهران ۲۵۰ تن ریل UIC۶۰ از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفتیم و در بخش های مختلف در حال نصب هستیم.

مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در گذشته طی فرایندی طولانی ریل مورد نیاز را از کشور اتریش تهیه می کردیم، در حال حاضر خوشحال هستم توان تولید داخل وجود دارد و می توانیم نیاز خود در خصوص ریل را در داخل کشور تامین کنیم.

نوبخت ادامه داد: تولید محصولی با این درجه از اهمیت،کیفیت و استانداردها که در گذشته تولید نمی شد دستاوردی عظیم به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت : در گذشته واردات ریل خروج ارز از کشور را در پی داشت اما هم اکنون ذوب آهن با تولید ریل ارز آوری قابل توجهی را برای کشور ایجاد کرد. وی با بیان اینکه استفاده از ریلUIC۵۴ در کشور زیاد است و متروی تهران ۶۰ هزار کیلومتر از این ریل را در ساخت استفاده کرد خاطرنشان کرد: اگر همه قطارشهری های کشور نیز از این ریل استفاده کنند به نفع صنعت داخلی است. نوبخت افزود: امیدوارم توان و ظرفیت کافی برای تامین ریل مورد نیاز قطار شهری های کشور در داخل ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: قطارهای مترو تهران و حومه روزانه ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند و برای تعمیر و نگهداری خطوط حتما از ظرفیت و توان داخلی استفاده می‌کنیم.

ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۳۲ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۴ ایستگاه است.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا