دانشنامه ساخت و ساز

آشنایی با کاغذ دیواری LED دار

بدون تردید کاغذ دیواری ها در مقایسه با پوشش های دیگر دیوار و رنگ آمیزی بدلیل سهولت و زمان کمتری که برای نصب نیاز دارند یکی از پرکاربرد ترین دیوار پوش ها در ساختمان ها هستند. پیش از این انواع کاغذ دیواری ها را معرفی و بررسی نمودیم. در این مقاله به معرفی کاغذ دیواری LED دار که در دسته بندی جزو کاغذ دیواری های لوکس محسوب می شوند پرداخته ایم.

 معرفی کاغذ دیواری LED دار

اولین کاغذ دیواری LED دار در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت Meystyle ساخته شد. در این نوع کاغذ دیواری، LEDها به طور کامل با کاغذدیواری یکپارچه و متحد شده و هیچ ضخامتی به جنس کاغذ اضافه نمی کند. این به ما اجازه میدهد تا کاغذ دیواری مورد علاقه مان را بر هر دیوار سنتی که دارای پریز برق باشد، نصب کنیم.

کاغذ دیواری LED

 شیوه کار کاغذ دیواری LED دار

رول های کاغذ دیواری LED دار می توانند به صورت سفارشی با توجه به پروژه مورد نظر ساخته شوند. هر یک از LED ها با دست جای گذاری می شود؛ در ساخت کاغذدیواری LED دار از ترکیب تکنولوژی و سنت استفاده می گردد. با استفاده از یک تکنولوژی ویژه، هر رول کاغذ دیواری LED دار از طریق یک سیستم حسی اتصالات فلزی یک دست، به رول دیگری که در مجاورت آن قرار دارد، متصل می شود تا میزان سیم کشی به کمترین میزان کاهش یابد. نصب کاغذ دیواری LED دار به مقدمات خاصی نیاز ندارد و هر نصاب حرفه ای می تواند بدون مشکل آن را نصب کند.

کاغذ دیواری LED

کاغذ دیواری LED دار قابل اعتماد است

LED های نصب شده بر روی کاغذ دیواری در دو رنگ آفتابی و مهتابی با ولتاژ کم بوده که آنها را کاملا بی خطر و دوستدار محیط زیست می کند. تخمین زده می شود که چراغ های LED تا شش سال به صورت ۲۴ ساعته و در دمای طبیعی اتاق کار کنند که این بدین معناست که شما می توانید از کاغذدیواری خود به مدت بسیار طولانی لذت ببرید. شما می توانید بر روی هر طرحی از کاغذ دیواری درخواست LED بدهید

کاغذ دیواری LED دار فضا را منحصر به فرد می کند

کاغذ دیواری LED دار یک راه حل تمام عیار برای ایجاد یک دیوار خاص و ویژه در اتاق است که بخواهیم برجسته شود. LED ها یک نور ملایم و خاصی فراهم می کنند در صورتیکه که در فضای بیرونی یا هر فضای داخلی، در حال خاموشی منابع نوری دیگر، این LEDها به عنوان نشانگرهای فضایی عمل کرده و فضایی اثیری ایجاد می کنند.

تکنولوژی آینده کاغذ دیواری ها

تکنولوژی جدید OLED تنها با یک فرمان صوتی عمل کرده و ورق های OLED روشن و خاموش می شود. این تکنولوژی به شما امکان می دهد که ورق های نوری را در سطح کاغذدیواری بکار ببرید و مزایای آن نسبت به LED ها این است که انرژی کمتری مصرف می کنند وبسیار خنک تر از LED ها هستند؛ اما هزینه تولید آنها در حال حاضر بسیار بالاتر است، ولی به طور حتم در آینده ای نه چندان دور جایگزین سیستم های روشنایی فعلی خواهند شد و با کاربرد آنها در کاغذدیواری، درخشش و روشنایی ویژه ای در دیوارها ودکوراسیون محیط ایجاد خواهند کرد.

کاغذ دیواری سه بعدی LED دار نیز حاصل پیشرفت این نوع کاغذ دیواری هاست که بی تردید بدلیل زیبایی و شکوه بزودی فراگیر خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا