دانشنامه ساخت و ساز

نمای فایبر سمنت برد

فایبرسمنت برد  یا همان فیبر سیمان که مخفف سیمان تقویت شده با فیبر است ، توسط جیمز هاردی در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عنوان جایگزینی برای محصولات ساختمانی مبتنی بر آزبست ساخته شد. فایبرسمنت که از ماسه ، سیمان و الیاف سلولز تشکیل شده است ، به اشکال مختلفی وجود دارد اما بیشتر به صورت ورق و در تخته های افقی دیده می شود. می توان از فایبرسمنت برای پوشاندن نمای بیرونی یک خانه و همچنین به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده نمود، همچنین در مناطقی که در معرض خطر آتش سوزی زیادی هستند می توان از فایبرسمنت استفاده کرد. همچنین شما می توانید از فایبرسمنت برد به عنوان عایق رطوبت در حمام ها و همچنین برای روکش های کف پوش نیز استفاده کنید .

فایبر سمنت برد

اگر قصد نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید، باید بدانید که این نوع نما در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد. از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد ، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. و همچنین از نظر رنگ، نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد و همین موضوع تنوع خاصی به این نوع نما بخشیده است. فایبر سمنت برد در حال حاضریکی از بهترین نوع مصالح موجود برای پوشش دیوار و کف و … می باشد و در نمای ساختمان کاربرد فراوانی یافته است. این صفحات برای ساخت و ساز خشک و سیمانی در تمامی ساختمان هایی که با اسکلت فلزی و بتنی ساخته شده اند برای پارتیشن بندی و پوشش دیوار داخلی و سقف و کف نیز استفاده میشوند.

از نمای فایبر سمنت برد چه می دانید

مقاومت حرارتی و انتقال صدا بین انواع مختلف محصولات فایبرسمنت متفاوت است ، هرچه صفحه سیمانی فیبری ضخیم تر و متراکم تر باشد ، از مقاومت حرارتی و صوتی بهتری برخوردار خواهد بود.

فایبرسمنت یکی از مقرون به صرفه ترین مواد در بازار است. این محصول سازگار با محیط زیست است زیرا فایبرسمنت نسبت به سایر مصالح دیواری به غیر از چوب به انرژی کمتری در مونتاژ و ساخت و ساز احتیاج دارد.

در حمل و نقل و نصب مصرف انرژی کم است. در ساخت یا استفاده از فایبرسمنت از سموم دفع آفات استفاده نمی شود. هنگام تولید فایبرسمنت برد ، آب مورد استفاده در تولید بارها بازیافت می شود ، پسماندهای جامد بازیافت می شوند و از مواد اولیه پایدار استفاده می شود.

فایبر سمنت برد

چرا سازندگان از فایبرسمنت استفاده میکنند

یکی از انواع نمای ساختمان، نمای فایبرسمنت است. این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد و به همین علت مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد.همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد ، اگر تصمیم به نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید،دانستن این نکته که نمای فایبرسمنت در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد خالی از لطف نیست.

با توجه به قیمت مناسب این نوع نما، برای ساختمان های معمولی، نمای فایبرسمنت برد گزینه خوبی است. نکته مهم دیگر، تجهیزات برای نصب این نوع نما است که قیمت مناسبی دارد. همچنین سرعت نصب به علت ویژگی های خود پنل های فایبرسمنت برد، نسبتا بالاست.

فایبرسمنت نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد و یک بار نصب و رنگ آمیزی می شوند. محصولات سیمان فیبری ضخیم تر و متراکم از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار هستند اما محصولات نازک تر و ضخیم تر باید از ضربه محافظت شوند. فایبرسمنت در مقایسه با چوب ، مستعد موریانه ها یا پوسیدگی نیست.

فایبر سمنت برد

مزایای فایبرسمنت برد

بطور کلی می توان گفت استفاده از فایبرسمنت در ساختمان سازی و نمای ساختمان نقش بسیار پر رنگی در کاهش مصرف انرژی و آلودگی صوتی دارد. پانل های سیمانی فایبر سمنت با در نظر گرفتن معیارهای پایداری و توسعه پایدار در صنعت ساختمان سازی و شهرسازی، به توسعه پایدار زیست محیطی و اقتصادی کمک می کنند.

فایبر سمنت فاقد هرگونه آزبست و مواد مضر برای محیط زیست است، و در عین حال به حشرات موذی و قارچ ها نیز اجازه داخل شدن به ساختمان را نمی دهد. هزینه پایین نمای ساختمان با استفاده از فایبرسمنت برد و سرعت نسبتا بالا در نصب این محصول یکی دیگر از ویژگی های خاص فایبر سمنت است که آن را محبوب کرده است. بنابراین گزینه مناسبی برای ایجاد نماها ی جذاب و ساده و شیک ساختمان ها می باشد.

ایمنی فایبرسمنت در چه رده ای قرار دارد

فایبرسمنت بسیار بادوام و نصب آن بسیار آسان است . از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. همچنین این نوع نما در شرایط جوی مختلف دوام خوبی داشته و دارد.

اگر یک محصول فایبر سمنت را در خانه خود نصب می کنید ، می توانید انتظار داشته باشید که طول عمر آن بیشتر از آنچه انتظار دارید طول بکشد. طول عمر این محصول به یک نقطه فروش عمده برای این محصول تبدیل شده است زیرا باعث افزایش ارزش فروش خانه شما نیز می شود .

سقف کاذب با فایبرسمنت

سقف کاذب شاخه‌ای از معماری داخلی است که برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف) به‌ کار می‌رود.سقف نیز بعنوان یک نما ار ساختمان مطرح است. سقف کاذب می‌تواند به‌ صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی‌وی‌سی، شیشه‌ای، آهنی، ورق ‌های فلزی روکش ‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به‌ صورت واحد و یا با هم را داراست. طراحان سقف کاذب هم با انعطاف ‌پذیریِ این متریال آشنایی دارند. آنها از اَشکال مختلف محصولات آگاهند و این آشنایی به آنها کمک می‌کند نقشه‌های بهتری طرح کنند؛ نقشه‌هایی که موقع اجرا هم به همان زیبایی روی کاغذ باشند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا