حمل و نقل

شرکت‌های هواپیمایی خواستار لغو فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها هستند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: در هیچ یک از بخش‌های هواپیمایی جهان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد؛ چرا که هر سه دقیقه یک بار سیستم تهویه هوا در داخل ناوگان هوایی تغییر می‌کند و هوای جدید وارد ناوگان می‌شود. این در حالی است که بسیاری از مسافرانی که در ناوگان هوایی سوار می‌شوند در ناوگان درون شهری از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی در کنار یکدیگر می‌نشینند و این دستور‌العمل‌ها و شیوه‌ نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

فاصله گذاری اجتماعی

سامانی بیان کرد: در آبان ماه امسال شاهد کاهش ۴۹ درصدی مسافر در پروازهای داخلی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بودیم که این محدودیت ۶۰ درصدی نقش بسیار موثری در کاهش مسافران داخلی داشته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: دولت برای اجرای این محدودیت ۶۰ درصدی هیچ خسارت و یا هزینه‌ای در نظر نگرفته است، این در حالی است که از ابتدای سال تسهیلاتی برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شده اما هنوز دو شرکت هواپیمایی نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

او اظهار کرد: تسهیلاتی که تاکنون دولت پرداخت کرده مربوط به خسارت‌هایی است که در ابتدای سال به شرکت‌های هواپیمایی وارد شده اما این محدودیت‌های ۶۰ درصدی میزان خسارت‌ها را بسیار افزایش داده است.

فاصله گذاری اجتماعی

 

شرکت‌های هواپیمایی در آستانه ورشکستی قرار گرفته‌اند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش چشمگیر ظرفیت‌های مسافری در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از درخواست اخیر شرکت‌های هواپیمایی به رئیس جمهور مبنی بر لغو فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های ۶۰ درصدی در ناوگان هوایی خبر داد و گفت: در یکی، دو ماه اخیر به دلیل اعمال فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان هوایی، شرکت‌های هواپیمایی با ضرر و زیان بسیار زیادی مواجه شدند و این امر باعث شد تا بسیاری از این شرکت‌های هواپیمایی در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

او ادامه داد: بسیاری از مدیران و  روسای شرکت‌های هواپیمایی معتقد هستند که ادامه این کار منجر به ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی می‌شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم درباره  لغو این فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا