معماری

انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری در تهران غیرحضوری شد

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران همزمان با موج جدید شیوع ویروس کرونا از فراهم شدن امکان انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری به صورت برخط از طریق کارتابل شهروندی در “سامانه تهران من” خبر داد.

به گزارش صما، حامد سلیمی درباره امکان معرفی مهندس طراح معماری گفت: مطابق قانون نظام مهندسی ساختمان، انتخاب و معرفی مهندس طراح معماری توسط (مالک/ متقاضی) صدور پروانه صورت می گیرد. بر این اساس در راستای فرآیند هوشمندسازی و به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی و تسریع در امور، امکان  انتخاب و معرفی  مهندس طراح معمار از طریق کارتابل شهروندی مالکین در “سامانه تهران من” فراهم شد؛ از این رو دیگر نیازی به مراجعه حضوری مالک نبوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه urban.tehran.ir  و با استفاده از نام کاربری شهروندی خود اقدام به ثبت اعتراض و دفاعیه کنند.

وی افزود: در صورتی که متقاضی فاقد حساب کاربری شهروندی باشد، ابتدا باید در سامانه “تهران من” (my.tehran.ir)  ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک حاوی نام کاربری و رمز ورود برای ثبت تعهدنامه صیانت از نام کاربری، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کند.

سلیمی تأکید کرد: بعد از تأیید تعهدنامه در دفتر خدمات الکترونیک شهر، (مالک/ متقاضی) می تواند با مراجعه به سامانه  urban.tehran.ir  و ورود با نام کاربری شهروندی خود، اقدام به انتخاب مهندس طراح معماری کند.

وی گردش کار صدور انواع پروانه ساختمانی را سه مرحله عنوان کرد و افزود: مرحله اول: تشکیل پرونده، ثبت درخواست تا صدور نقشه، مرحله دوم: ارائه نقشه های معماری توسط مالک، صدور و پرداخت فیش عوارض و مرحله سوم: تکمیل مدارک و صدور پروانه است.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: متقاضیان پروانه ساختمانی می توانند مهندس طراح خود را که دارای شماره امضاء شهرسازی بوده و صلاحیت و ظرفیت لازم متناسب با پروانه ساختمانی مورد درخواست را دارد از طریق سامانه تهران من معرفی کرده و پس از تأیید وی، از سوی دفاتر خدمات الکترونیک شهر، مراحل تکمیلی صدور پروانه خود را  به صورت برخط پیگیری کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا