حمل و نقل

نشست خبری در شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی

با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران برگزار شد:

در نشست خبری روز دوشنبه ۲۶ آبان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آمار مفصلی از پروژه های فعال کشور در بخش ریلی، آزادراهی و بزرگراهی ارائه کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گفته وی در حال حاضر حدود ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور در حال احداث است که ۸ پروژه ریلی با حدود ۱۵۶۰ کیلومتر به عنوان پروژه های جهش تولید تعریف شده و بر اساس اولویت‌شان پیشرفت فیزیکی بالاتری داشته‌اند.


همچنین در بخش آزادراهی حدود ۱۳۴۵ کیلومتر آزادراه در حال اجراست که در قالب ۲۱ پروژه تعریف شده و از این میان، تعداد ۹ پروژه با طول ۶۵۱ کیلومتر در قالب پروژه‌های جهش تولید در اولویت بهره‌برداری است.
این آمار در بخش بزرگراهی حدود ۷۸۰۰ کیلومتر مسیر در حال اجراست که حدود ۱۷۶۱ کیلومتر از آن به عنوان پروژه‌های جهش تولید در ۳۲ محور در نظر گرفته شده است.


وی در ادامه افزود که رقم سرمایه گذاری پروژه های مذکور حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده که در بخش ریلی و بزرگراهی سرمایه‌گذاری آن ۱۰۰% بر عهده دولت بوده و در بخش آزادراهی با مشارکت سرمایه گذاران و دولت صورت گرفته است.

راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با ذکر جزئیات مالی سرمایه‌گذاری در بخش‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی اشاره کرد که عدد سرمایه گذاری شده با افزایش قیمت ارز و تعدیلی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، حداقل حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و در زمان اتمام به عددی حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


وی در ادامه افزود: “جدا از پروژه هایی که از ابتدای سال تاکنون افتتاح شده، اولین ابر پروژه ما در قالب پروژه‌های جهش تولید که در پایان همین هفته به بهره برداری خواهد رسید پروژه آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان است.”


سپس در ادامه، سرمایه گذار این پروژه ۶۳/۶ کیلومتری با ذکر جزئیاتی مربوط به این آزاد راه از جمله تاثیرات آن در حمل و نقل جاده ای، توزیع کالا، اقتصاد منطقه و توسعه گردشگری و همچنین ارقام سرمایه‌گذاری شده، توضیحاتی ارائه داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا