شهر

شهردار تهران به دولت تذکر داد

شهردار تهران روز گذشته با اعلام چهار تذکر به دولت، نسبت به پیامد‌های ناهماهنگی در مدیریت و شدت گرفتن بحران انتشار ویروس کرونا هشدار داد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در قالب یک متن مکتوب که در ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران-روزنامه همشهری- روز گذشته منتشر شد، خطاب به دولت و سیاست‌گذاران مرتبط با بحران کرونا، چهار موضوع مهم را مورد اشاره قرار داد.

حناچی در این متن، با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان و کشته شده‌های ناشی از درگیری با ویروس کرونا روز به روز در کشور و به خصوص در شهر تهران در حال افزایش است، تاکید کرد که به رغم این موضوع دستگاه‌های متکفل مدیریت کووید-۱۹، در مجموع برخلاف عملکرد مناسب و هماهنگ خود در موج اول بیماری در فاصله اسفند۱۳۹۸ تا اردیبهشت۱۳۹۹، در موج جدید بیماری تاکنون عملکرد موفقی نداشته و نتوانسته‌اند سهم مناسبی در جلوگیری از شیوع بیماری ایفا کنند. بنا بر تاکید وی در شرایط فعلی نیازمند تصمیمات هماهنگ، کارشناسی‌شده و تاثیرگذاری هستیم که بتواند به‌صورت ضربتی در برابر این موج جدید بایستد و آن را متوقف کند، وگرنه با فاجعه‌ای با ابعادی بی‌سابقه روبه‌رو خواهیم شد. وی در این بخش به احتمال درگیری با موج جدید این بیماری در صورت بی‌توجهی به این هشدارها اشاره کرده است.

حناچی همچنین تاکید کرده است به رغم وجود ضرورت‌های مهمی که در این زمینه وجود دارد اما تاکنون و در مقابله با بحران کرونا از توان تصمیم‌گیری سریع و قاطع و حداقل‌های لازم در هماهنگی‌های مدیریت بحران بی‌بهره‌ایم.

وی همچنین با اشاره به مصوبه تعطیلی عمده کسب وکارها در ساعت ۱۸ عصر و همچنین کاهش ساعات خدمات‌رسانی مترو عنوان کرد: کاهش ساعات خدمات‌رسانی مترو، بدون تعطیل‌شدن بخش‌هایی از نیروی کار، به وضوح به افزایش تردد و ازدحام در ساعات پایانی فعالیت مترو انجامیده و باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود. همچنین تصمیم‌گیری درباره ساعات کار مراکز خرید، بوستان‌ها و سایر اماکن عمومی باید با هماهنگی و واگذاری اختیارات به شهرداری تهران همراه شود؛ درحالی‌که هم‌اکنون این‌گونه نیست و به همین دلیل از بخش مهمی از توان شهرداری تهران برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ به‌خوبی استفاده نمی‌شود.

وی همچنین نسبت به ضرورت تصمیمات سریع، کارشناسی و هماهنگ برای اتلاف وقت از سوی مراجع مسوول در مهار بحران کرونا هشدار داد و گفت: به‌عنوان شهردار تهران امیدوارم هرچه سریع‌تر مراجع ملی تصمیم‌گیر درباره کووید-۱۹، با اتخاذ تصمیمات سریع، کارشناسی و هماهنگ از اتلاف وقت و در نتیجه آن اتلاف نفوس و فرسایش بیشتر کادر درمان جلوگیری کنند. حناچی در این متن تاکید کرده است: همچنین متواضعانه از کارفرمایان تقاضا دارم برای حفظ جان مردم، برای نجات جان کادرهای ازجان‌گذشته درمان و فراهم‌شدن شرایط بازیابی توان آنها و برای غلبه بر این بیماری در این شرایط سخت با همکاری و همیاری خود زمینه را برای در منزل ماندن بخش بزرگ‌تری از نیروهای کار فراهم کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا